بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

برخی از تحلیلگران رشد گروه‌های خودرویی و مخابراتی را واکنش مثبت بازار به پست اینستاگرام دفتر رهبری دانسته‌اند. برخی نیز به موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا استناد می‌کنند و آن را سیگنال منفی به بورس می‌دانند. همه چیز به برجام گره خورده است؟
روند حرکت شاخص کل بورس امروز هم نزولی بود و این شاخص بیش از ۵۹۰۰ واحد کاهش یافت.
با رونق معاملات در بازار سرمایه، سوءاستفاده از کدهای بورسی بیشتر شده و برخی سهامداران نام کاربری و رمز عبور خود در معاملات برخط را در اختیار اشخاص دیگر قرار می‌دهند که این اقدام مشکلات جدی را برای آنها به دنبال دارد.
در چالش پنج ماهه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی یکی از واژه های پرکاربرد مسئولان به ویژه سرپرست وزارت رفاه "پایداری منابع و اعتبارات سازمان تامین اجتماعی" بود. منابع سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات و پرداخت مستمری بازنشستگان را باید عمدتاً در دو بخش حق بیمه کارگران شاغل و درآمد شستا دانست .
مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد واریز امسال سود سهام عدالت طی دو مرحله مثلا پایان پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.
مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد واریز امسال سود سهام عدالت ۱۴۰۰ طی دو مرحله مثلا پایان پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.
شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز هزار و ۸۳۷ واحد افت کرد و به عدد یک میلیون ۴۳۹ هزار واحد رسید.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اشاره به برنامه های مدیریت شهری در راستای فعالیت در بورس کالا گفت: ما توانستیم برای اولین بار دو ملک از املاک شهرداری تهران را در بورس کالا عرضه کنیم.
شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۳ هزار و ۸۷۵ واحد افت کرد و به عدد یک میلیون ۴۴۵ هزار واحد رسید.
دستیار ویژه سهام عدالت رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سود سهام عدالت امسال دو برابر می‌شود،‌ گفت: تکلیف سهام 3.5 میلیون متوفی سهام عدالت تا پایان شهریور مشخص می‌شود.
در روز رشد ۱۰۵۲ هزار واحدی شاخص، بانک بورسی، دو پتروشیمی، دو زیرمجموعه گروه بهمن به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت جدید

«لبخند» از امروز به فرابورس آمد

بخش عمده سرمایه‌گذاری این صندوق در اوراق با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی خواهد بود و بخش کوچکی هم متناسب با سیاست‌های مدیران شرکت در سهام با استفاده از رویه‌های کنترل ریسک، سرمایه‌گذاری خواهد شد.
شاخص کل بورس امروز با صعود هزار و ۰۴۹ واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۴۵ هزار واحد رسید.
روند حرکت بازار سرمایه برخلاف روز گذشته نزولی بود و شاخص کل بورس بیش از ۵۰۰۰ واحد کاهش یافت.
​تعداد ۱۰ نماد فرابورسی مشمول برخی مفاد ضوابط ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و مجاز به تغییر دامنه نوسان شدند.
موانع موجود بر سر راه ورود خودرو به بورس کالا برداشته شد و در این راستا ۲۶ مرداد ماه ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی متعلق به گروه بهمن موتور راهی تالار صنعتی شد.
بر اساس ابلاغیه منتشر شده از بورس کالا هر کد بورسی تا اطلاع ثانوی صرفا امکان خرید یک خودرو سواری از بورس کالا را دارد.