بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

نماگر اصلی بازار سهام در جریان معاملات دیروز توانست با رشد ۴/ ۱درصدی به محدوده دو میلیون و ۱۱۹هزار واحدی برسد. قله تاریخی قبلی که شاخص کل بورس تهران ثبت کرده بود به ۲۰مرداد سال۹۹ برمی‌گردد و اکنون این شاخص پس از ۳۱ماه معاملاتی با رشد روز گذشته در بیشترین مقدار تاریخی خود قرار گرفت.
تا زمانی که پیش بینی پذیری در اقتصاد کم باشد نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه های مردم در بازارهای شفاف و دخالت پذیرتری نظیر بورس باقی بمانند. از این رو در چنین فضایی پول به سمت بازارهایی خواهد رفت که امکان دخالت دولت در آنها کمتر است.
سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث که در سال گذشته اخباری زیادی مبنی بر زمان راه اندازی آن نقل قول شد، در آخرین وعده‌ها بنا بود از شهریور ۱۴۰۱ به سمت اجرایی شدن حرکت کند.
بازار سهام با دو مشکل عدم به‌روزرسانی دارایی‌ها و مشکل در ارسال سفارشات رو به رو شده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تصمیمات دولت برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه گفت: دولت کمک زیادی را برای رفع معضلات صنایع مختلف مانند قطعی برق انجام داد، در این زمینه هماهنگی خوبی مابین وزارت نیرو و وزارت صمت صورت گرفت تا از این طریق قطعی‌ها به حداقل کاهش پیدا کند.
رئیس سازمان بورس گفت: متاسفانه قیمت پایین کارخانه‌ای خودرو سبب افزایش دلالان در بازار آزاد شده است و اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.
تقریبا دو سال پیش بود که بازار مبادلاتی در بورس ایران یک جهش چشم گیری را تجربه کرد و سیل سرمایه و نقدینگی جامعه به سمت بورس هدایت شد؛ اما به یک باره این جهش سقوط وحشتناکی را تجربه کرد که شاید تاکنون این تجربه در تاریخ بورس ایران به وقوع نپیوسته بود.
رئیس سازمان بورس خبر داد، دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت، واریز می شود.
دومین مرحله سود سهام عدالت اوایل هفته آینده واریز خواهد شد و بنابر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی سهامدارانی که سجامی نیستند می‌توانند تا آخر هفته ثبت‌نام کرده و کل سودهای دوره قبل را دریافت کنند.