بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

اگرچه دولت قصد داشت با کاهش قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی از سرعت رشد تورم محصولات پایین دستی بکاهد، اما عملا ساز و کار بورس در شرایط فعلی اجازه ی تثبیت قیمت ها در نرخ پایین تر را نمی دهد.
بورس تهران پس از استراحت ۴ روزه، فردا کار خود را از سر می‌گیرد و اولین معاملات اردیبهشت ۱۴۰۲ رسما آغاز خواهد شد.
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل صعود این بازار، گفت: بازار سرمایه به طور سنتی تا فصل مجامع که تیرماه است رشد ملایمی را تجربه می‌کند. اما امسال شتاب رشد قیمت‌ها زیاد بوده است، اگر قیمت ارز در بازار و قیمت‌های جهانی صعودی نباشند، در اواسط بهار اصلاح خواهیم داشت و به طور کلی تا آخر بهار قیمت‌ها از سطوح فعلی بالاتر می روند
با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، از این پس پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر ظرف چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع‌به تقسیم سود انجام پذیرد.
همه افرادی که وارد بازار سرمایه می شوند باید بدانند که روی کسب و کار سرمایه‌گذاری می‌کنند.
در حالی موعد تحویل برخی خودروهایی که در بورس کالا عرضه شده بود به خریداران نزدیک است که برخی از این افراد از لزوم مبلغی تحت عنوان مابه‌التفاوت گلایه دارند؛ موضوع مهمی که هر چند در اطلاعیه‌های عرضه به آن اشاره شده بود، اما همچنان پر از ابهام است.
بورس تهران اولین روز هفته را با رکوردشکنی‏های جدید به اتمام رساند تا یک روز طلایی دیگر نیز در کارنامه معاملات سهام در سال جاری ثبت شود
مدیرعامل فرابورس از راه اندازی بازار توافقی در سال جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد راه اندازی بازار دانش بنیان در فرابورس به سازمان بورس داده شده است که پس از تصویب سازمان راه اندازی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: سود سهامدارانی که مشکل شبای معتبر بانکی خود را برطرف کنند، در مراحل بعدی به حساب آنها واریز خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
طی معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس بیش از ۱۸ هزار واحد افزایش یافت و شاخص کل فرابورس توانست وارد کانال ۲۶ هزار واحد شود.