به گزارش سایت خبری پرسون، ایران خودرو قصد دارد تا در نیمه دوم سال جاری تولید بیش از ۹۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع پژو را نهایی کند. براساس اعلام آبیهای جاده مخصوص این خودروساز از فروردین تا پایان شهریور امسال در مجموع حدود ۸۹ هزار ۱۰۰ دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را در خطوط تولید تکمیل کرد.
بنابراین شاهد هستیم که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص به دنبال این است تا تولید گروه پژو را در نیمه دوم امسال به نسبت نیمه اول حول و حوش ۱۰ درصد رشد دهد. این افزایش درصد تولید به زبان تیراژ از رشد بیش از هشت هزار و ۶۵۰ دستگاهی حکایت دارد.
آبیهای جاده مخصوص برنامه مشابهی را نیز برای فروش گروه پژو در بازه مهر تا اسفند سال جاری تدارک دیدهاند.آنطور که ایران خودروییها در صورتهای مالی خود پیش بینی کردهاند قرار است در نیمه دوم سال جاری بیش از ۹۷ هزار و ۷۵۰ دستگاه انواع محصولا ایران خودروییها با برند پژو روانه بازار شود.
هدف گذاری ایران خودرو برای فروش انواع پژو در نیمه دوم سال جاری در قیاس با روندی که آبیهای جاده مخصوص در نیمه اول امسال دنبال کردند نشان میدهد این خودروساز قصد دارد تا فروش ایران خودرورا حول و حوش ۱۰ درصد افزایش دهد.
تیراژ فروش گروه پژو در بازه فروردین تا شهریور ۱۴۰۳ حدود ۸۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه بود. با توجه به تولید نیمه اول امسال و هدف گذاری انجام شده برای نیمه دوم ۱۴۰۳، شاهد رشد تیراژ حدود هشت هزار و ۵۰۰ دستگاهی محصولات این گروه خواهیم بود.
برنامهریزی ایران خودروییها نشان میدهد این خودروساز به رغم کاهش ظرفیت عملی گروه پژو در نیمه دوم سال جاری به دنبال این است تا رشد تیراژ را در تولید و عرضه گروه پژو رغم بزند.
خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در گزارش خود مربوط به سه ماهه ابتدایی سال جاری ظرفیت عملی گروه پژو را ۳۷۳ هزار دستگاه اعلام کرده است. اما در گزارش دوم فصلی خود تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ظرفیت عملی گروه پژو را به ۱۸۷ هزار دستگاه کاهش داده است. بنابراین شاهد افت حول و حوش ۵۰ درصدی در ظرفیت عملی این برند خودرویی هستیم. اما ایران خودروییها قصد دارند در همین فضای کاهش ظرفیت عملی تولید و فروش گروه پژو را در نیمه دوم سال جاری به نسبت مدت مشابه نیمه اول نزدیک به ۱۰ درصد افزایش دهند.
بررسی ها از سبد محصولاتی ایران خودرو در فصل بهار و تابستان امسال نشان میدهد ایران خودروییها در بهار امسال پژو پارس را در سبد محصولاتی گروه پژو داشتند اما این خودروی محبوب از تیر ۱۴۰۳ بیسر و صدا و بدون برگزاری مراسم بدرقه راهی موزه شد.
اینکه تصور کنیم تمام کاهش تیراژ تولید و فروش گروه پژو ناشی از حذف پژو پارس است درست به نظر نمیرسد. ایران خودرو به احتمال زیاد تیراژ تولید سایر اعضای خانواده پژو را نیز کاهش داده است اما برش بزرگتر از کیک کاهش تولید و فروش به پژو پارس تعلق دارد. بنابراین برنامه ایران خودرو برای گروه پژو در نیمه دوم سال جاری بدون حضور پژو پارس طراحی شده است.
عرضه ۹۷ هزار و ۷۵۰ دستگاهی انواع پژو در نیمه دوم سال جاری را میتوان به حضور لشکر پژو تعبیر کرد. باید منتظر ماند و دید ایران خودروییها تا چه حد میتوانند به برآرود تولید و فروش خود برای گروه پژو پایبند باقی بمانند؟
منبع: دنیای اقتصاد