پیش بینی بورس فردا 24 مهر ماه 1403

بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری افت بیش از 24 هزار واحدی را به خود دید. این در حالی بود که بازار در سومین روز کاری خود در دامنه نوسان مثبت و منفی 3 درصدی و پس از گذشت حدود سه هفته کاری که در محدوده یک درصدی معامله می‌شد این افت را به خود دید
تصویر پیش بینی بورس فردا 24 مهر ماه 1403

به گزارش سایت خبری پرسون، ارزش معاملات به واسطه ایجاد صف‌های فروش در بازار بازهم ارقام کمی را به خود دید و سهم معاملات خرد در بازار بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری بسیار کم بود. اما در این بازار بد همچنان برای گروه بانکی خریدار وجود داشت و در صف‌های فروش ارزش معاملاتی این گروه بیش از 215 میلیارد تومان بود. و نماد وپارس به واسطه اخبار که در هفته گذشته برای این نماد منتشر شده بود همچنان مورد استقبال خریداران قرار گرفته است و بیش از 113 میلیون برگ سهم در تقاضای خرید این نماد در انتهای بازار وجود داشت. همچنین این نماد با خالص ورود بیش از 13 میلیارد تومانی برترین نماد بازار از نظر ورود پول‌های حقیقی بود.

گروه فلزات اساسی نیز با 234 میلیارد تومان ارزش معاملات در جایگاه دوم ایستاد و گروه شیمیایی بازار نیز با 150 میلیارد تومان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

بازار برای وضعیت ایجاد شده امروز به دنبال یک دلیل خاص می‌گردد. از گزارش بد احتمالی که در روزهای آینده روی سامانه کدال به واسطه وضعیت تولید و فروش شرکت‌ها در تابستان که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم تا اخبار مختلف جنگ، انتشار اوراق، سیو سود افراد با رانت‌های اطلاعاتی، هیجان کاذب در فروش، نرخ بهره بالا که همگی منتج به این شده است که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 24 هزار واحد افت را تجربه کند.

در مقابل با بازگشایی نمادهای صندوق‌های طلا در بازار این گروه از دارایی با استقبال خوبی همراه شده است و با صف‌های خرید نیز مواجه شدند. سکه بورسی نیز رخ مثبتی را به خود گرفت.

از سویی هم بازار با توجهی به افزایش نرخ دلار نیما و ورود آن به کانال 48 هزار تومانی همچنان مصمم‌تر از قبل برای فروش در تابلوی معاملاتی ظاهر می‌شود. تا تضاد عوامل مختلف را نشان دهد.

این در حالی است که خبرگزاری فارس پس از نزدیک به یک سال از اقدام تیم اقتصادی دولت سیزدهم بابت ایجاد سپرده‌های جذاب بانکی با نرخ 30 درصدی دست به قلم شد و این گونه نوشت که با افزایش نرخ سود بانکی افزایش محسوسی در سپرده‌های بانکی رخ نداده است. این موضوعی بود که کارشناسان بازار از همان روزهای ابتدایی مطرح شدن این طرح بیان کردند و در این مدت نیز با تلاش‌های خود این موضوع را به تیم اقتصادی دولت سیزدهم گوش زد کردند. اما پس از یک سال شاهد بی‌نتیجه بدون آن هستیم.

منبع: ایسنا

789035

سازمان آگهی های پرسون