بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجراست.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که از دلایل تشدید منفی‌های دیروز شاخص بورس، گزارش افشای ایران‌خودرو بود، گفت: منفی‌های روز گذشته کاملا هیجانی بوده و بهانه‌های برخی سهامداران برای فروش سهام تحت تاثیر کاهش نرخ ارز به هیچ‌عنوان منطقی نیست.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه در پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی تلاش جدی می‌شود، گفت: این موضوع در شرکت بورس و فرابورس به صورت جدی پیگیری می‌شود و طی هفته‌های قبل نیز شاهد پذیرش و عرضه‌های اولیه بودیم که این روند ادامه پیدا می‌کند.
بازار سهام اولین روز هفته را آرام و متعادل آغاز کرد و در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۰.۳۸ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی رسید.
انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث موضوعی است که رئیس سازمان بورس در آخرین نشست خبری خود در سال گذشته از ساز و کاری جدید برای تعیین تکلیف آن خبر داده بود موردی که اسفند پارسال گفته شد حداکثر ۲ تا ۳ ماه آینده قطعی می‌شود.
شاخص بورس تهران با وجود اینکه همچنان در مسیر صعودی قرار دارد؛ اما در محدوده 2.3 میلیون واحدی ایستاده است و شاخص به دنبال انگیزه برای رسیدن به اهداف و ارقام بالاتر است.در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با رشد بیش از 13 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 288 هزار واحدی رسید تا همچنان با اغماض رقم شاخص روی عدد 2.3 میلیون واحدی باشد.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در راستای تسریع، تسهیل و بهبود شیوه خدمت‌رسانی به سهامداران بازار سرمایه، از پروژه الکترونیکی نمودن فرایند صدور گواهی تمکن مالی رونمایی کرده است.