بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.88 درصدی، 19 هزار و 884 واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و 231 هزار و 22 واحدی قرار گرفت.
پس از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران در روز‌های پایانی اسفندماه برخی افراد سود کمتری را در مقایسه با مرحله اول واریز در آذرماه دریافت کردند. یکی از دلایل آن بود که هشت شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. در این خصوص سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.
تهدیدهایی نیز برای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ وجود دارد که مهمترین تهدید افزایش نرخ بهره بدون ریسک به ۳۴ درصد است اما بازار کاملا ارزنده است.
حسین پور گفت: در بازار ثانویه نیز هر چند وجوه مبادله شده بین سهامداران در اختیار تولید کننده قرار نمی‌گیرد اما بدون توجه به بازار ثانویه و توسعه آن، زمینه توسعه برای بازار اولیه فراهم نخواهد بود.
اعطای سهام عدالت به جاماندگان تکلیف قانونی در بودجه سال گذشته بود، که به گفته وزیر اقتصاد قرار شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.
با پایان یافتن تعطیلات نوروزی سال 1403، انتظار می‌رود حجم، ارزش معاملات و در نهایت پویایی معاملات افزایش یابد. کارشناسان معتقدند، تحرکات دلار همچنان محرک اصلی بازار سرمایه به شمار می‌رود. با این حال، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نیز در جریان معاملات روز سه‌شنبه مورد توجه خواهد بود.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۵ فروردین) با ۴۱ هزار و ۲۶۸ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۶۰ واحدی قرار گرفت.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو اختصاصی با پُرسون مطرح کرد:

شیرین ترین و تلخ ترین اتفاق بورس در سال ۱۴۰۲

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در گفتگو اختصاصی با پرسون به بیان شیرین ترین و تلخ ترین اتفاق سال ۱۴۰۲ در بورس پرداخت.
روند بورس در ابتدای سالی که به پایان آن نزدیک می شویم، نوید دهنده روزهای خوب بازار سرمایه بود، اما اتفاقاتی که در طول سال افتاد سرنوشت دیگری بر رقم زد. به طوری که دیگر رمقی نه در خود سازمان بورس مانده نه برای حقیقی ها.