بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

: در معاملات روز یکشنبه سیزدهم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 60 هزار و 470 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 147 هزار و 10 واحد رسید.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۴ هزار و ۳۲ واحدی، به سطح ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۷۵۱ واحدی رسید.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بیش‌واکنشی فعالان بورسی به برخی خبرهای منفی گفت: در موضوع اوراق گواهی بانک مرکزی واکنش فعالان بازار سرمایه بیش از اثرات واقعی این مولفه بر معاملات بورس بود و این اتفاق به تداوم شرایط منفی در بازار سهام دامن زد.
تعداد ۴۰ متقاضی برتر نخستین رویداد «کشف باگ جایزه‌دار» از دیروز به مدت سه روز به صورت حضوری در محل سازمان بورس و اوارق بهادار به منظور کشف باگ‌های سامانه‌های بورسی از جمله «TSETMC، سامانه سجام و DDN » رقابت خود را آغاز کردند.
تعطیلات بازار سهام به پایان رسید و سهامداران، معاملات خود را از روز دوشنبه با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. کارشناسان در راستای پیش بینی بورس معتقدند در هفته جاری، بورس تهران روی مدار تعادل حرکت خواهد کرد.
روز آغازین هفته در بین تعطیلات قرار گرفته است و بعید است که حجم و ارزش معاملات تکان چندانی بخورد. از این رو به نظر می‌رسد جو متعادل بازار سهام در روزهای معاملاتی اخیر ادامه یابد.
سید احسان خاندوزی: تلاش ما این است که آن بخش از عوامل درون زا که در بازار موثر بوده است و می توان از طریق اخذ تصمیمات و سیاست های اقتصادی مجدد درباره آنها، چشم انداز را برای صنایع بورسی بهتر کرد در دستور کار قرار دهیم.
سود سهام عدالت در سال‌های اخیر به صورت دو مرحله‌ای واریز شده و سود سهام سال ۱۴۰۲ نیز طبق همین رویه به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود؛ به نحوی که مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه انجام شد و سود مرحله دوم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد.
خبر لغو عرضه اولیه روز گذشته سیگنال های متفاوتی برای بورس داشت و مردم نیز نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. مخاطبان گسترش نیوز نظرات خود را با ما در میان گذاشتند. در این گزارش نگاهی به کامنت ها و عرضه اولیه های سال ۱۴۰۲ در بورس داریم.