بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

پس از چهار روز متوالی منفی، نقشه بازار سهام رخ سبز به خود گرفت. با این وجود پرتفوی سهامداران تغییر چندانی نکرد. کارشناسان معتقدند بورس تهران در روز میانی هفته شانس زیادی برای ادامه جریان معاملات تعادلی خود و ایستادن در سوی سبز بازار سهام دارد.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۹ بهمن) با ۴ هزار و ۷۲۴ واحد افزایش، به ارتفاع ۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۴۴ واحدی ایستاد.
برخی از تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص در محدوده فعلی از حمایت برخوردار خواهد بود. برخی نیز معتقدند مطابق سنت سال‌های گذشته، بازار در روزهای پایانی سال رشد خواهد کرد. اما بر مبنای فاکتورهای عملکرد بازار نمی‌توان گفت بازار امروز رشد خواهد کرد
صندوق های سرمایه گذاری، نهاد های مالی هستند که منابع مالی مردم را جمع آوری می کنند و این منابع را در بازارهای مالی سرمایه گذاری می کنند. این صندوق ها پول های جمع آوری شده از مردم را صرف داد و ستد سهام، اوراق مشارکت ، اوراق بدهی و یا مجموعه ای از سایر اوراق بهادار می کنند و کاملا امن هستند.
مشمولان سود سهام عدالت در این روزها منتظر اعلام تاریخ واریز سود مرحله دوم هستند. بر اساس اعلامات، این مبلغ در نیمه دوم اسفند ماه واریز خواهد شد. در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.
تعطیلات بازار سهام به پایان رسید و سهامداران معاملات خود را از روز دوشنبه با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. کارشناسان در راستای پیش بینی بورس معتقدند در هفته جاری جو فروش سنگینی در بازار رخ نخواهد داد.
قرارگیری ارزش معاملات در کانال سه هزار میلیارد تومانی، بازار سهام را در خواب زمستانی فرو برده است. غیر از نمادهای گروه زغال سنگ، جریان معاملات بورس در روز سه‌شنبه در تعادل کم‌جان و بی‌رمقی قرار گرفت. با وجود روند فعلی بازار سهام، سرنوشت معاملات در آخرین روز هفته چگونه رقم خواهد خورد؟
همان‌طور که انتظار می‌رفت خبردرمانی‌ها نتوانست رویکرد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بورسی را عوض کند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت دماسنج‌های تالار شیشه‌ای به ریل صعودی خود، اقدامات عملی و افزایش چشمگیر ارزش معاملات نیاز است.
محمدرضا فرزین گفت: به‌زودی در مرکز مبادله ایران ارز بازار سلف را راه‌اندازی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به این واسطه ارز را پیش‌فروش کنیم.