بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه کشور فروکش خواهد کرد، گفت: بجای هیجان‌زدگی، سرمایه‌گذاران در این بازار باید به تاثیرات بنیادی این اتفاق بر اقتصاد و نمادهای بورسی تمرکز کنند.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی(شستا) با تأکید بر اهمیت شفافیت عملکردی مجموعه اقتصادی تأمین‌ اجتماعی گفت: همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در «شستا» و با هدف ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت دیگر «شستا» به‌زودی وارد بورس خواهند شد.

در شرایط فعلی عامل بنیادی مهمی که بتواند منجر به تحرک شاخص‌های بورس شود وجود ندارد اما برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال رشد قیمت ارز در نیمه دوم سال افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به رشد شاخص بورس شود. با همه اینها فعلا ارزش معاملات در پایین ترین سطح خود است.
از اواسط دهه۸۰ تاکنون که سهام عدالت واگذار شده است برخی از مشمولان سهام عدالت فوت کرده‌اند. آنطور که به‌تازگی وزیر اقتصاد اعلام کرده در حدود ۳.۵میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت فوت کرده‌اند اکنون پرسش این است که تکلیف سهام عدالت این افراد چه می‌شودو ورثه چطور می توانند سهام عدالت او را دریافت کنند.
روند نزولی شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز هم ادامه یافت و این شاخص با یک درصد افت بار دیگر به مرز ۲میلیون واحد رسید این برای سومین بار در سال‌جاری است که شاخص کل بورس تهران در این محدوده قرار می‌گیرد.
سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد: سالها موضوع سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه هایی که معرفی میشود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه موضوع عرضه مصالح ساختمانی درستاد اقتصادی دولت تعیین تکلیف شد که قرار بر این است تا همچنان عرضه این کالاها در بورس انجام شود، اعلام کرد: برای رفع ایرادات نحوه عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا کمیته سه‌جانبه‌ای تشکیل می‌شود.
بورس تهران در آستانه دومین ماه پاییز قرار گرفته است اما همچنان فاصله زیادی تا ارتفاع نماگرهای سهامی پیش از آغاز روند فرسایشی اصلاح، پس از گذشت چهار ماه و نیم دارد.
ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای چهارشنبه گذشته ۲۶ مهر ماه با ۵۳۰ میلیارد تومان افزایش به ۳ هزارو ۷۱۷ میلیارد تومان رسید. این نشان می دهد ارزش معاملات خرد نسبت به روز سه شنبه ۱۶.۶ درصد رشد کرده است.
شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه نسبت به دیروز کاهش داشت و با افت حدود ۷۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۲۳ هزار واحد ایستاد.