بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد بیش از ۲۷ هزار واحدی مواجه شده و به جایگاه ۲ میلیون و ۸۷ هزار واحد رسید.
رییس اتاق تعاون ایران گفت: با مصوبه امروز شورای عالی بورس نیمی از سود سهام عدالت برای دارندگان این سهام تا پایان آذر پرداخت می‌شود.
هفته گذشته، بازار سهام در فاز درجا زدن به سربرد. گام‌های کوچک مثبت یا منفی نماگر‌های سهامی در نهایت به سمت مشخصی حرکت نکرد. با وجود قرارگیری بازار در سایه اخبار منفی، معامله‌گران شاهد واکنش منفی عمیق بازار نبودند. از این رو می‌توان انتظار داشت بازار باری دیگر روزهای سبز را در هفته آخر آبان تجربه کند.
مجید عشقی رئیس سازمان بورس می گوید: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند.
جریان دادوستد‌های بازار سهام در روز دوشنبه، با کفه سنگین‌تر ترازو در سمت تقاضا آغاز شد. اما با فاصله گرفتن از دقایق ابتدایی معاملات، سفارش‌های فروش روی تابلوی معاملات ظاهر شدند. در نهایت نماگرهای تالار شیشه‌ای با رشدی کم‌رمق روز میانی هفته را به پایان رسانند. در این میان عملکرد مطلوب‌تر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل در روزهای اخیر مورد توجه اهالی بازار سهام قرار گرفته است.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶۴۷ واحد همراه شد.
اصلاحیه دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق در فرابورس ایران هفته گذشته ابلاغ شد که یکی از مهم‌ترین تغییرات تشکیل «بازار نوآفرین» در قالب دو تابلو مجزا و هیات پذیرش جداگانه در فرابورس ایران است.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز ۲هزارو۱۷۷واحد رشد کرد و به ۲میلیون‌و۲۲هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۶۷۹واحد افزایش در محدوده ۷۰۶هزار واحد قرار گرفت.
دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سازمان بورس در حال برنامه‌ریزی است که سود سهام عدالت را در دو مرحله پرداخت کند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۰۶۵ واحد همراه شد.
مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، ضمن تشریح فرایند دریافت خدمت تقسیم دارایی سهام عدالت متوفیان تاکید کرد: کلیه مراحل مربوط به انحصار وراثت سهام عدالت متوفیان رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نیست.