بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام هرچند در چند وقت اخیر با انتقاداتی همراه بود اما به نظر می‌رسد گام‌های اجرایی آن یکی یکی در حال برداشته شدن است. در این مورد شب گذشته خبر جدیدی اعلام شد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: جای تاسف دارد که دولت مردم را به بورس دعوت و ناگهان آنان را در این بازار به حال خود رها می‌کند.
بازار امروز چگونه بازگشایی شد؟

برابری عرضه و تقاضا در نمادهای فولاد و فملی

همانطور که دیروز فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث عقبگرد بیش از یک درصدی شاخص کل بازار سهام شد، امروز نیز در مرحله پیش گشایش عرضه در نمادهای بزرگ در حال افزایش است.
نبود تمایل برای خرید سبب کم رونق شدن بازار سهام شده است مهم ترین عامل این افت بازده بالای بازار ارز است که باعث شده مردم بازار ارز را به بازار سهام ترجیح بدهند.
مدیرعامل بورس تهران تشریح کرد:

دلایل ممنوعیت نوسان گیری روزانه بورس

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز گفت: این تصمیم که تا زمان اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت، خواسته فعالان بازار مبنی بر کنترل شرایط غیرعادی و مصوبه نهاد ناظر بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری واقعی بوده و چندان هم پیچیده نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی انجام گرفته است در حالیکه عرضه اولیه این سهام‌ها بیش از ۱۰ درصد نبوده است.
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۱۵هزار واحد قرار گرفت.

براساس تحلیل یک معامله‌گر بازار‌های داخلی و بین‌المللی، اکنون بیش از ۸۰ درصد ساختار اصلاح نمایان شده است و می‌توان با دقت خوبی دست بازار را خواند؛ به این صورت که از همین هفته یا هفته بعد استارت حرکت شاخص کل به سمت سوئینگ قبلی در ۱/ ۲ میلیون واحد و بعد آن به سمت اعداد بالاتر خواهد خورد.
اولین تحرکات بازار در آغاز هفته

احتمال پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا

در مرحله پیش گشایش بازار امروز به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا متعادل است، نمادهای خودرویی بیشترین عرضه و نمادهای پترول، تاپیکو و وبملت بیشترین تقاضا را دارند.
شروع معاملات این هفته از بازار سهام روند معاملاتی بازار در اولین روز هفته متعادل و با افزایش نسبی تقاضا در گروه‌های مختلف آغاز شد و شاخص کل در بدو شروع معاملات حدود ۱٫۵ درصد مثبت شد.
بررسی عملکرد گروه خودرو در هفته جاری از به تعادل رسیدن قیمت‌ها در آخرین روز کاری بورس حکایت دارد با رشد بیش از دو درصدی بازار سرمایه در روز چهارشنبه، سهام این گروه نیز با رشد ۳ درصدی روبه‌رو شد.
در نیمه نخست امسال و تا پایان روز ۳۱ شهریور ماه بررسی میزان بازدهی بازار‌های پنجگانه حاکی از صدرنشینی بازار سهام در این بازه زمانی است. دراین میان بالاترین بازدهی متعلق به بورس تهران با رشد ۲۱۱ درصدی است.
کاووسی در گفت و گو با پرسون:

دولت از تخریب بیشتر بازار بورس جلوگیری کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار این روزهای بورس تنها حقوقی ها، هلدینگ ها و بانک ها و کسانی که صحنه گردان بازار هستند موفق شدند سهام خود را در قیمت بالا بفروشند و حالا که شاخص ریزش کرده حاضر نیستد سهام خریداری کنند.
روند صعودی معاملات بازار سهام

کانال ۱.۶ میلیون واحد بازهم فتح شد

بازار سهام معاملات امروز را صعودی آغاز کرد و با رشد ۳۳ هزار واحدی شاخص در یک ساعت و ۴۵ دقیقه اول معاملات، شاخص بار دیگر کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را فتح کرد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه 2 مهرماه میزبان عرضه 57 هزار و 684 تن سبد میلگرد، 2 هزار و 200 تن میلگرد متوسط، 660 تن ناودانی، 10 هزار و 120 تن سبد تیرآهن، یک هزار و 100 تن تیرآهن14 و 150 تن ریل آهن است.
شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود ۲ هزار و ۴۱۰ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم یک هزار و ۱۵۹ اعلام شده بود، از افزایش ۱۰۸ درصدی در هر سهم حکایت دارد.
افت پی در پی شاخص بورس سهامداران را بی‌تاب کرده است. روز گذشته سهامداران انگشت اتهام را به معاملات الگوریتمی نشانه گرفتند. دلیلی که از دیدگاه کارشناسان بازار سرمایه پشتوانه منطقی ندارد.
پیش‌بینی بازار سهام در روز چهارشنبه دوم مهر

امید بورس به چهارشنبه سبز

امروز به نظر می رسد روز دربی برگشت عرضه و تقاضا باشد. دیروز در جدال خریداران و فروشندگان این عرضه بود که تقاضا را عقب راند و شاخص را سرخ رنگ کرد.اما معاملات لحظه آخری می تواند چهارشنبه را سبز نگه دارد؟