بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با افزایش حدود 1000 درصدی سرمایه شرکت بیمه آسیا موافقت کرد و سهامداران بیمه آسیا تا پایان آذرماه به مجمع می‌روند تا تصمیم نهایی را بگیرند. تصمیم آنها باعث افزایش سطح توانگری مالی، بهبود نسبت‌های بیمه‌گری و مالی این شرکت خواهد شد و بیمه آسیا حضوری متفاوت و مقتدرتر از گذشته در بازار بیمه را تجربه خواهد کرد.
عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا

پرداخت تسهیلات به حدود 70 درصد از واحدهای معرفی شده

از مجموع 533 هزار و 752 واحد معرفی شده به بانک ها به منظور دریافت تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، 365 هزار و 841 واحد تسهیلات مذکور را دریافت کرده و پرونده مابقی واحدها نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.
با اجرایی شدن قانون اصلاح صدور چک، از ۲۱ آذرماه صدور چک در وجه حامل مجاز نبوده و ثبت هویت دارنده چک به همراه اقلام اطلاعاتی چک اعم از مبلغ، تاریخ سررسید چک و ثبت کلیه نقل و انتقالات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی تحت عنوان سامانه پیچک (پیمایش مبادلات چک) الزامی خواهد شد.
رییس هیئت مدیره بانک دی در مراسم رونمایی از محصولات جدید این بانک با اشاره به خدمت رسانی بانک دی به خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری، گفت: شایسته است با توسعه خدمات مطلوب تر، زمینه رضایت هر چه بیشتر این قشر عزیز را فراهم آوریم.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر از به روزرسانی تمامی سامانه های پرداخت الکترونیک و بانکداری ریالی این بانک طی ماه جاری خبر داد و گفت: این مهم با هدف ارائه خدمات کامل و برتر بانکی به شهروندان و مشتریان و به منظور کنترل موج سوم بیماری کرونا در شعب بانک شهر صورت گرفته است.
طرح جهادی امام جواد‌(ع) شرکت بیمه کوثر به‌یاد شهید استاد محسن فخری‌زاده و با همکاری اعضای شورای فنی استان‌ها برای جلب رضایت حداکثری بیمه‌شدگان آغاز شد.
رئیس هیات مدیره بیمه سرمد گفت: پوشش بیمه‌ای مجموعه‌های آستان قدس رضوی در آغاز هشتمین سال فعالیت بیمه سرمد، برای ما اتفاق پربرکتی است.
بر اساس قانون اصلاح قانون صدور چک و با ابلاغ بانک مرکزی ج.ا.ایران، به‌زودی صدور چک در وجه حامل و ظهرنویسی چک ممنوع خواهد بود و هر گونه نقل‌و‌انتقال چک باید در سیستم یکپارچه بانک مرکزی ج.ا.ایران به ثبت برسد.
بانک کشاورزی سال هاست برای برقراری عدالت اجتماعی و زدودن چهره فقر از مدارس مناطق کم‌برخوردار ، به عرصه مدرسه‌سازی وارد شده و توفیق احداث سرپناه علمی برای دانش‌آموزان را پیدا کرده است.