بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان این که در اینده ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد اجباری خواهد شد، گفت: محدودیت برای دارندگان چک برگشتی سخت‌گیرانه تر شده است.
مدیر امور استان های بانک ایران زمین در بازدید میدانی از استان البرز:

متصدیان امور بانکی حافظان سلامت همکاران و مشتریان هستند

محمد حسینی کنارویی مدیر امور شعب استان های بانک ایران زمین با سفر به استان البرز طی بازدید از شعب این استان و گفتگو با همکاران شعب، در جلسه ای با حضور مدیران و کارکنان ستادی عملکرد این مدیریت را ارزیابی کرده و راهکارهایی در راستای تقویت نقاط ضعف و قوت را بیان کرد.
حجت‌اله صیدی و حمیدرضا مؤمنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند:

گام بلند بانک صادرات ایران برای توسعه قشم

تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های بانک صادرات ایران با سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک و حمیدرضا مؤمنی، مدیرعامل این سازمان در برج سپهر بانک صادرات ایران امضا شد.
اطلاعیه شماره (5) مربوط به قانون چک:

صدور چک در وجه حامل در چک های جدید ممنوع است

در راستای اجرای گام به گام قانون جدید چک، صدور چک در وجه حامل از تاریخ 1399.10.20 و در دسته چکهای جدید ممنوع بوده و کارسازی برگه‌ها‌ی چک‌ که پیش از تاریخ 1399.10.20 به مشتریان ارایه‌ شده است، به روال سابق صورت می گیرد.
حسین عسکری اظهار داشت: بانک صنعت و معدن در شرایط وجود تحریم های اقتصادی که سبب نوسان قیمت مواد اولیه و تجهیزات و افزایش ریسک معاملات برای صنعتگران و کارآفرینان کشور شده، در تلاش است تا با ارائه خدماتی از قبیل گشایش اعتبار اسنادی موجبات تسهیل انجام معاملات مورد نیاز مشتریان خود را فراهم آورد.
بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف هستند مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه‌های بانک مرکزی مبنی بر لزوم در اختیار قرار دادن نسخه‌ای از قراردادهای تسهیلات بانکی به تسهیلات‌گیرنده/ وثیقه‌گذار/ضامن را رعایت کنند.
بانک ملی ایران از مشتریان گرانقدر خود تقاضا دارد به منظور جلوگیری از هرگونه جعل و کلاهبرداری و تحمل ضرر و زیان، از افشای اطلاعات بانکی خود خودداری کنند.
بر اساس «دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری» که یکی از بندهای آن «الزام به واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری، صرفاً از طریق برگزاری مزایده» است، بانک آینده نیز به درج بیست‌وسومین آگهی مزایده اقدام کرد که در آن، فروش «تا صددرصد» سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال، اطلاع‌رسانی شد.
بانک مرکزی ضمن ابلاغ «الزامات و تکالیف ناظر بر قانون جدید صدور چک» به اطلاع می‌رساند، باتوجه به ضرورت ارتقای آگاهی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه قانون یاد شده و نیز کاهش آثار و چالش‌های پیش روی کسب‌وکارها از این باب، قانون جدید صدور چک مرحله‌ای و به تدریج اجرایی می‌شود.
بیست ‌و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه که به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، از شنبه ۲۲ آذر تا چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
مدیر اطلاعات امنیت بانک مرکزی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی نسبت به شناسایی و مسدودسازی درگاه‌هایی که به قمارخانه داران ارایه خدمت می کند اقدام می کند. اما قوانین موجود برای برخورد با این افراد، بازدارنده نیست.
شایان اعلام کرد: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه رقمی معادل 11 هزار و 216 میلیارد تومان انواع تسهیلات ساخت و خرید مسکن پرداخت کرد که 3 هزار و 882 میلیارد تومان آن به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن برای افزایش عرضه خانه در سراسر کشور ارایه شد و 7 هزار و 334 میلیارد تومان دیگر نیز به صورت تسهیلات خرید خانه به متقاضیان خرید واحد مسکونی پرداخت شد.
سازمان آگهی های پرسون