بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک ها عنوان کرد؛

رشد اقتصادی بدون حمایت بانک ها از تولید محقق نمی شد

رییس کل بانک مرکزی گفت: توقف رشد «پول» و کاهش رشد دوازده ماهه آن در آذر ماه نسبت به آبان، نشانه مهمی از کاهش انتظارات تورمی است و این نکته سیگنال مثبتی به بازارها تلقی می‌شود که آرامش بازارها را در پی خواهد داشت.
قناد، روستایی از توابع بخش روداب شهرستان نرماشیر و در استان کرمان است. در این روستا که در فاصله ۲۲۹ کیلومتری جنوب شرق شهر کرمان واقع است، مجتمع گلخانه قناد با حمایت ۵۷۶ میلیارد ریالی بانک کشاورزی به مساحت 18 هکتار احداث و راه اندازی شده است.
براساس قانون جدید، چک‌های جدید در وجه حامل ممنوع بوده و لازم است تمام صادرکنندگان چک، چک‌های جدید را صرفاً در وجه گیرنده مشخص ‌صادر کنند.
طرح پرتودهی گاما شهیدشهریاری از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با رییس جمهور و با حضور استاندار و مدیران ارشد استانی چهارمحال و بختیاری و مدیر استانی این بانک روز پنجشنبه هجدهم دیماه سال 99 به بهره برداری رسید.
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بیمه آسیا به منظور انتخاب اعضای جدید هیات مدیره این شرکت، با حضور سهامداران و نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی، به صورت آنلاین برگزار شد.
یادداشت همتی در خصوص گزارش تحولات اقتصاد کلان:

لزوم استقلال بانک مرکزی برای کنترل تورم

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در خصوص گزارش تحلیل تحولات اقتصادکلان و اقدامات ضدتورمی بانک مرکزی در آذر 1399 نوشت.
در کنفرانس هوش تجاری ایران که با هدف بررسی و بهبود عملکرد ادارات روابط عمومی و بازاریابی صنعت بانکداری کشور در بخش رسانه های دیجیتال برگزار شد، بانک سینا تندیس و گواهینامه رتبه برتر در فاز تاثیرگذار بلوغ رسانه های دیجیتال را از آن خود کرد.
بانک مرکزی اعلام کرد:

رشد صفر درصدی حجم پول در آذرماه

رشد صفر درصدی پول نسبت به ماه گذشته (آبان 1399) و همچنین کاهش 10.3 واحد درصدی رشد دوازده ماهه این متغیر در آذر ماه سال جاری (69.7 درصد) نسبت به رشد دوازده ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری (80.0 درصد) از کاهش سیالیت سپرده‌ها و ماندگار شدن بیشتر آن‌ها حکایت دارد و خود علامت دیگری از کاهش انتظارات تورمی است.
امامی، عضو هیأت مدیره بانک اظهار کرد: آمار و ارقام عملکردی بانک مهر ایران به روشنی گواه برنامه‌ریزی منسجم و هوشمندانه، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر و از همه مهتر خط مشی سالم و کاملاً مبتنی بر اصول علمی است که در این مجموعه دنبال شده است.
امامی، عضو هیأت مدیره بانک اظهار کرد: آمار و ارقام عملکردی بانک مهر ایران به روشنی گواه برنامه‌ریزی منسجم و هوشمندانه، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر و از همه مهتر خط مشی سالم و کاملاً مبتنی بر اصول علمی است که در این مجموعه دنبال شده است.
مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه سینا و هیئت همراه طی سفری به استان گلستان ضمن بازدید از دو مجموعه از بیمه‌گذاران بزرگ، با همکاران شعب این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
حمید رضا امینی، رئیس شعبه انقلاب بیمه دانا در راستای تکریم و تشویق شبکه فروش، روز شانزدهم دی ماه جاری با حضور تعدادی از کارکنان در محل شعبه، از نمایندگان برتر فروش در سال 1398 تقدیر بعمل آورد.