بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی تشریح کرد؛

افزایش ۳۰ برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در ۷ سال

اعطای بیش از 12 میلیون فقره وام ازدواج، اعطای تسهیلات به 373 هزار واحد تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ایجاد قریب به 260 هزار شغل جدید در مناطق روستایی و عشایری و خودکفایی بیش از 480 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بخشی از آثار و حمایت های نظام بانکی کشور از اقشار آسیب پذیر کشور بوده است.
گزارش سفر مدیرعامل بانک کشاورزی به آذربایجان غربی:

همگام با تولید و توسعه در مرز شمال غربی

استان آذربایجان غربی در شمال غربی کشور و تنها استانی است که با کشور ترکیه مرز مشترک دارد. این استان همچنین با کردستان عراق و جمهوری نخجوان نیز هم مرز است. پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی، وجود اکوسیستم های کم نظیر همچون دریاچه ارومیه ، عبور رودخانه های پرآب چون ارس، قرار گیری رشته کوه های متعدد و حضور دشت های حاصلخیز، این استان را از لحاظ کشاورزی، صنعت و روابط تجاری بین المللی در موقعیتی کلیدی و مهم قرار داده است.
طرح تولید گوشت مرغ شامل ساختمان تکثیر ،آزمایشگاه ،سالن بسته بندی ،اتاق های یووی و ازن ،انبار غذا و اتاق های کارگران است و با ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 400 نفر ،گامی مهم برای اشتغال جوانان این منطقه برداشته است
حجت‌اله صیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید شعب استان ایلام تشریح کرد:

شتاب رشد منابع بانک صادرات ایران در سه سال گذشته

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: استان ایلام یک استان محروم نیست، بلکه یک استان پرظرفیت، ثروتمند، دارای منابع طبیعی و کشاورزی قابل‌توجه است. نزدیک به ١٥درصد گاز و ٥ درصد منابع نفت کشور در این استان وجود دارد و وجود همین منابع در کنار صنایع پتروشیمی باید مورد توجه مدیران بانک صادرات ایران در استان ایلام قرار گیرد؛ به طوری که برای پیشرفت و بهبود فضای کسب و کار در استان ایلام باید برنامه تحول بازاریابی و جلب مشتری تدوین شود.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با درخواست‌ بانک ایران زمین در خصوص تقاضای دسترسی به پورتال ارزی و سامانه تامین ارز و سامانه نیما و همچنین عضویت در بازار بین بانکی ارز تهران موافقت کرد.
بانک ایران زمین با اجرای طرح "فجر ایران زمین" در راستای حمایت از تولید کنندگان و تلاش برای بازگرداندن رونق به صنعت کشور، با رویکرد تعاملی به منظور تسهیل در باز پرداخت دیون، فرصت ویژه‌ای را برای مشتریان بدهکار خود فراهم کرده است.
اگر شما هم در ارائه تضامین مورد نیاز برای دریافت وام مشکل دارید، باید بدانید بانک مهر ایران به‌تازگی پرداخت تسهیلات بدون ضامن را اجرایی کرده و می‌توانید تنها با یک فقره چک ضامن خودتان شوید!
اطلاعیه شماره (6) مربوط به قانون چک:

ثبت اختیاری چک در سامانه صیاد از 20 دی ماه

صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک از 20 دی ماه سال جاری به صورت اختیاری می توانند فرایندهای ثبت، تائید و انتقال چک را در سامانه صیاد از طریق برنامک های موبایلی مورد تایید بانک مرکزی انجام دهند.
رییس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اراده راسخ این وزارت خانه در ارتقای نظام کنترل داخلی به جهت سالم سازی محیطی و مبارزه با تخلف و فساد گفت: بانک ملی ایران در بحث نظارت هوشمند، از راه دور و سیستمی از دستگاه های پیشرو بوده و این سطح پیشرویی خود را در نظام بانکی کشور حفظ کرده است.
مراسم قرعه کشی جشنواره یلدای نرم افزار فام که از روز 28 آذر ماه و در آستانه ولادت حضرت زینب (س)، روز پرستار و شب یلدا شروع شده بود و به مدت دو هفته ادامه یافت روز دوشنبه 1399/10/15 برگزار و از طریق صفحه اینستاگرام پخش و برندگان آن مشخص گردید.
طی حکمی از سوی مدیرعامل بیمه کوثر، حسین سماک‌امین به عنوان مدیر دفتر مدیرعامل معرفی شد.
«حتی با از بین رفتن ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، می‌کوشیم خدمات بیمه‌ای را تا آنجا که ممکن است به صورت آنلاین ارائه دهیم و از مراجعه حضوری جلوگیری کرده و سرعت را افزایش دهیم». این بخشی از سخنان مدیر بیمه‌های خودروی بیمه ملت است. مصطفی ملکی از برنامه‌ها و عملکرد بیمه‌های خودرو در بیمه ملت می‌گوید.