بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک تأکید کرد؛

شبکه بانکی موظف به آموزش قانون جدید چک به مشتریان است

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با بیان اینکه ‌امروز دور دوم آموزش شبکه بانکی در ارتباط با قانون جدید چک برگزار شده است، گفت: دوره آموزشی فعلی طی مدت سه روز برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مشتری در ابتدا با شبکه بانکی در ارتباط است، آنها نقش مهمی را در آموزش مشتریان ایفا می‌کنند و سفیر آموزش بانک مرکزی تلقی می‌شوند.
مدیران ارشد بانک ملی ایران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر،طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه با حضور در مرکز ارتباط مردمی به سوالات مشتریان و دغدغه های طرح شده آنها پاسخ می دهند.
امروز یکشنبه 19 بهمن ماه 99، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی، با حضور رئیس جمهور برگزار و چندین طرح بزرگ تولیدی در حوزه کشاورزی نیز با دستور ایشان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
در ادامه هم اندیشی مدیرعامل و مدیران بیمه میهن با رؤسای شعب، چهارمین جلسه امروز به صورت ویدیو کنفرانس با شعب استان های یزد، کرمان و هرمزگان برگزار شد و عملکرد و مسائل این شعب مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
بانک توسعه تعاون در راستای ارج نهادن به مشتریان خود و تقویت رابطه ماندگار با آن‌ها، امکان پرداخت تسهیلات ویژه‌ای را در قالب «طرح توسکا» (تسهیلات و سپرده های کارگشا) با نرخ‌های 2، 4 و 7 درصد فراهم آورده است.
طی مراسمی با حضور اعضای هیات مدیره بانک سینا و مدیرکل بهزیستی استان تهران صورت گرفت:

اهدای 250 دستگاه تبلت و 200 بسته معیشتی توسط بانک سینا به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی

طی مراسمی با حضور قائم مقام، جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل و مدیران بانک سینا و مدیرکل بهزیستی استان تهران، تعداد250 دستگاه تبلت و 200 بسته معیشتی از سوی این بانک در قالب رزمایش مومنانه به دانش آموزان نیازمند و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران اهدا شد.
خسارت وارده به برق‌گیر واحد 3 و ترانسفورماتور واحد 4 بخار مجموعه نیروگاه شهید منتظرقائم، که چندی پیش بر اثر صاعقه دچار خسارت شد، با حضور مدیران عامل بیمه سرمد و شرکت توسعه برق و انرژی سپهر پرداخت شد.
همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر طرح بسته بندی و سردخانه رطب و خرما به مساحت 10 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 170میلیارد ریال در روستای گادویی ،شهرستان تنگستان استان بوشهر افتتاح شدکه 60میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی تامین شده است .
مدیرعامل بانک دی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره):

گفتمان انقلاب اسلامی، الهام‌بخش تمام آزادگان جهان است

مدیرعامل بانک دی در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان این بانک با آرمان‌های امام راحل(ره) در چهل و دومین طلوع فجر، انقلاب اسلامی ایران را مدینه منبع الهام آزادگان جهان دانست.
بررسی میزان سپرده های دی ماه بانک کارآفرین نشان می دهد که در طی یک ماه گذشته میزان سپرده های بلند مدت دو ساله این بانک بیشترین رشد را در بین سپرده های بانک داشته و با رشد 10 درصدی به 78 هزار میلیارد ریال رسیده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با بیان اینکه، اگزیم بانک ضامن تاب آوری صنایع کاشان در شرایط دشوار واحدها است، گفت: شناسایی مشتریان، گزینش و تهیه مجموعه کاملی از خدمات و تسهیلات از شاخصه عملکردی ویژه بانک توسعه صادرات در کاشان است.
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی، به منظور ایجاد تسهیل در پرداخت‌های الکترونیکی، بزودی،از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش های خرید در فروشگاه ها‌ و لذا حذف تدریجی استفاده ازفیزیک کارت خریدرا ، رونمایی میکند.

عملیات بازار باز ضمن مدیریت نرخ سود در بازار بین بانکی و کاهش نوسانات آن، از تأمین کسری بودجه دولت از طریق پولی‌سازی جلوگیری می‌کند و باعث کاهش رجوع به بانک مرکزی و مهار رشد پایه پولی می‌شود.
با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری بیمه ملت با باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی، انواع خدمات و محصولات بیمه‌ای به صورت اقساطی و همراه با تخفیف، به بازنشستگان این سازمان که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند از سوی بیمه ملت ارائه می‌شود.