بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سود سهامداران حقیقی شرکت بیمه "ما" که در سامانه سجام ثبت نام نکرده بودند، طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از تاریخ 1402/04/25 در کلیه شعب بانک ملت سراسر کشور قابل دریافت می باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این‌که اظهارات و نقدهای غیرمنصفانه در خصوص بانک‌های خصوصی مبنای کارشناسی و تخصصی ندارد، گفت: بسیاری از پروژه‌های کلان کشور با مشارکت و حمایت بانک‌های خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.
بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظام بانکی سهم چشمگیر و خیره کننده ای دارد بر این اساس این بانک فقط در طی سه ماه نخست امسال 32 هزار و 596 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش اعتبارات مالی برای ساخت مراکز درمانی تامین اجتماعی

یکی از دغدغه های بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی کمبود مراکز درمانی و بهداشتی است و گاها شاهد آن هستیم که خدمات دهی به دلیل افزایش جمعیت در مراکز درمانی موجود کاهش پیدا می کند
درحالی رئیس کل بیمه مرکزی تأکید دارد شرکت‌های بیمه باید خسارت اُفت قیمت خودرو تصادفی را پرداخت کنند که بیمه‌ها نه تنها خسارتی پرداخت نمی کنند بلکه مردم مجبورند برای پیگیری این خواسته‌ی قانونی خود راهی شورای حل اختلاف شوند.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با ۳ رشد ۷۰ درصدی در هر سال، تا ۳ سال آینده به منابع ۱۰۰۰ همتی خواهیم رسید. سرعت رشد سایر بانک‌ها به این میزان نیست و این موضوع باعث می‌شود رتبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر منابع به سومین تا پنجمین بانک کشور ارتقا یابد.
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی کوتاه درباره عملکرد این سازمان در یک سال گذشته، از 180 هزار میلیارد تومان تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی طی کمتر از دو سال گذشته و نیز تسویه بدهی 106 هزار میلیارد تومانی این سازمان به نظام بانکی و همچنین افزایش 1.9 میلیون نفری تعداد بیمه‌شدگان خبر داد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار با اعضای کانون بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تهران که همزمان با روز پایانی هفته تأمین‌اجتماعی برگزار شد، گفت: در حوزه درمان تأمین اجتماعی وظیفه داریم تا جایی که می‌توانیم درمان را برای همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان رایگان کنیم. سال گذشته 29 پروژه درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز 21 پروژه را تکمیل خواهیم کرد. در این دولت تأکید ریاست‌محترم جمهوری و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه خدمات درمانی است و با وجود همه تنگناها این مسیر توسعه ظرفیت بخش درمان را ادامه خواهیم داد.
در پی انتشار شایعاتی که از اواخر شب گذشته مبنی بر تغییرات مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی و اعضای هیئت‌مدیره شستا منتشر شده؛ به اطلاع می‌رساند این شایعات از اساس کذب بوده و این دست اقدامات ناشیانه خللی در زمینه مبارزه با فساد و صیانت از حقوق ذی‌نفعان در جهت اهداف والای دولت انقلابی و مردمی ایجاد نخواهد کرد.
مدیر‎عامل بیمه ملت در مراسم معارفه سرپرست مدیریت بیمه‎های زندگی این شرکت ضمن تحلیل وضعیت موجود این حوزه، سیاست‌های جدید مربوط به بیمه‌های زندگی شرکت را تشریح و بر همکاری هر چه بیشتر همه بخش‌ها با شبکه فروش تاکید کرد.
​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: فروش املاک مازاد بانک‌ها به عنوان یکی از محوری‌ترین مباحث مورد توجه دولت، در بانک صادرات ایران نیز با مشوق‌های جدیدی برای خریداران و عملیاتی کردن الزامات قانونی دنبال می‌شود.
سود سهامداران حقیقی شرکت بیمه "ما" که در سامانه سجام ثبت نام نکرده بودند، طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از تاریخ 1402/04/25 در کلیه شعب بانک ملت سراسر کشور قابل دریافت می باشد.
کسب جایزه ملی "انتخاب نخست مشتریان در صنعت بانکداری" تنها یکی از موفقیت‌های این بانک در اجلاس طرح انتخاب ملی بود و این بانک در سه حوزه دیگر شامل: نشان برترین انتخاب ملی صنعت بانکداری، استاندارد و جایزه بین‌المللی (A+ -Security & Profitability in banking Awards 2023) بالاترین سطح سودآوری و امنیت در ارائه خدمات بانکی از سوی اتحادیه اروپا و جایزه ملی برترین و تأثیرگذارترین روابط‌عمومی در معرفی خدمات بانکی نیز موفقیت کسب کرده است.