بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک صادرات ایران با پیگیری راهبردهای عملیاتی در سال 1402، سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای اصلاح ساختارها، نقش‌آفرینی در رشد اقتصادی، ارزش‌آفرینی پایدار، رعایت دقیق مقررات پولی و بانکی و پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان و مردم را با جدیت دنبال می‌کند.
شرکت بیمه آسماری از دیرباز به عنوان «بیمه جوان» در صنعت بیمه کشور شناخته شده است، اما اکنون که این شرکت دهمین سالگرد حضورش در این بازار را تجربه می کند، ارزیابی ها نشان می دهد این عنوان همچنان برازنده بیمه آسماری است.
بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف کشور به‌‌گواه ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در زمره بیمارستان‌های برتر کشور به شمار می‌روند که با برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و نیز بهره‌مندی از همکاری جمعی از پزشکان مجرب و متبحر کشور، خدمات درمانی رایگان به بیماران بیمه‌شده ارائه می‌دهند و به‌تعبیری پشتوانه و تکیه‌گاه و محل مراجعه اصلی بیمه‌شدگان این سازمان به‌هنگام نیاز به خدمات سلامت هستند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مرور دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در عرصه رفاه و تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: از آغاز دولت مردمی سیزدهم بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر دیگر تحت پوشش بیمه اجتماعی در این سازمان قرار گرفته‌اند و از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شده‌اند. با دستور رئیس جمهور محترم و انقلابی، در دو سال گذشته با پرداخت حدود 180 هزار میلیارد تومان، بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی به سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفت و ما توانستیم 106 هزار میلیارد تومان بدهی که از سال 94 تا 1400 تحمیل شده بود را با نظام بانکی تسویه کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: هفته تأمین‌اجتماعی گرامیداشت خدمت به مردم است. هفته‌ای است که تبیین کننده جایگاه فاخر نظام تأمین‌اجتماعی برای تحقق عدالت، امنیت و کرامت انسانی آحاد جامعه در حکمرانی مبتنی بر عقلانیت، دانش و معارف وحیانی است. از نگاه امیرالمومنین علی(ع) در منشور حکمرانی، نظام تأمین‌اجتماعی نقش تعیین کننده‌ای در حکمرانی دینی دارد.
بانک مرکزی تلاش کرد در راستای حداقل سازی هزینه های رکودیِ مقابله با تورم، بسته سیاستی مناسبی به کار گیرد که در نتیجه اجرای آن نرخ رشد نقدینگی در مسیر نزولی و بر اساس اقتضائات اقتصاد کلان قرار گرفت و از 8/38 درصد در سال 1392 به 3/22 درصد در سال 93، 30 درصد درسال 94 ( که 5 واحد درصد آن مربوط به بسته خروج از رکود بود. )، 2/23 درصد در سال 95 و 1/22 در سال 96 رسید.
مدیریت امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی در اطلاعیه ای با اشاره به بروز رسانی نرم افزار ریما، اعلام کرد پیام هشدار مبنی بر بروزرسانی این سامانه به مشتریان ارسال می شود.
دکتر مرادی رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست بانک آینده با تأکید بر اینکه بانک آینده هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در امر املاک و مستغلات انجام نداده و چنین موضوعی نیز در دستور کار بانک قرار ندارد، افزود: تمامی این پروژه‌ها بر اثر ادغام نهادهای مالی به بانک آینده رسیده است.
بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب بیشترین سهم از بازار تراکنش‌های شبکه بانکی و نیز کسب رتبه نخست در تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در خردادماه سال جاری شد.
در مراسم رونمایی از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت، از بانک سپه به ‌دلیل پیشتازی این بانک در اجرای آئین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت توسط وزیر اقتصاد تقدیر شد.