گزارش عملکرد چهار ساله پست بانک به وزیر ارتباطات ارائه شد

طی نشست مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره ، معاونین و مدیران امور پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، گزارش عملکرد و دستاوردهای چهار ساله بانک ارائه شد.
تصویر گزارش عملکرد چهار ساله پست بانک به وزیر ارتباطات ارائه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نشست که روز چهارشنبه 16 تیرماه سالجاری برگزار شد؛ شیری مدیر عامل پست بانک ایران محورهای تحول در بانک را شامل: برنامه محوری، اصلاح ساختار، بازنگری مدل کسب و کار، بهره وری و بهبود عملکرد ذکر کرد و افزود: برنامه راهبردی برای سالهای 1400 تا 1403 با رویکرد استقرار بانکداری دیجیتال تدوین شده و در زمینه اصلاح ساختار؛ اجرای حاکمیت شرکتی، نهادینه کردن شایسته سالاری و قانون مداری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

شیری در ادامه گزارش گفت: بانکداری دیجیتال، پیاده سازی بانکداری عاملی و توسعه ای و تخصصی (در بخش روستایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات )، از مهمترین اقدامات صورت گرفته پست بانک ایران در زمینه بازنگری مدل کسب کار می باشد.

مدیر عامل پست بانک ایران افزود: در زمینه بهره وری و بهبود عملکرد؛ رشد منابع و افزیش سهم بانک از بازار بانکی، کاهش قیمت تمام شده پول، رشد مصارف و مدیریت مطالبات غیر جاری، سودآوری، رشد و مدیریت قیمت سهام بانک و عمل به تکالیف قانونی را از مهتمریت دستاوردهای بانک می توان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر توسعه باجه های بانکی روستایی در اقصی نقاط کشور؛ تا پایان سال 1399 نسبت به اخذ موافقت اصولی برای راه اندازی 6 هزار و 53 باجه روستایی اقدام و تاکنون برای 2 هزار باجه پروانه فعالیت اخذ و مدارک و مستندات لازم برای بقیه باجه ها در حال بارگذاری درسامانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر عامل پست بانک ایران اظهار داشت: منابع بانک در پایان سال 1399 به 267,107 هزار میلیارد ریال افزایش یافت که نسبت به سال 1397 از 157 درصد رشد برخوردار بوده است. همچنین تسهیلات پرداختی بانک در پایان سال 1399 به 228 هزار میلیارد رسید که نسبت به سال 1397 با رشد 182 درصدی مواجه شده است.

شیری ادامه داد: علیرغم تحریم های ظالمانه صورت گرفته علیه کشورمان؛ در زمینه حوالجات ارزی، مبلغ حوالجات بانک از 313 میلیون یورو در سال 1397 به 470 میلیون یورو در سال 1399 رسید که رشد متوسط آن 23 درصد و رشد دوره ای خدمت مذکور 50 درصد بوده است. همچنین از نظر تعداد حوالجات نیز با ثبت 2 هزار 171 فقره در سال 1399 ، نسبت به سال 1397 با رشد 140 درصدی مواجه بوده است.

وی گفت: با برنامه ریزی ها و تلاشهای صورت گرفته، زیان 4 هزار 296 میلیارد ریالی پست بانک ایران در سال 1397 تبدیل به سودآوری 7 هزار و 390 میلیارد ریالی شده و تداوم سودآوری در دوسال پیاپی دستاورد مهمی برای این بانک محسوب می شود.

شیری در تشریح عملکرد بانک در زمینه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: تعداد دستگاههای POS پست بانک ایران از 96 هزار دستگاه درسال 1397 به 176 هزار دستگاه درسال 1399 افزایش یافت که با رشد 83 درصدی مواجه بوده و سرانه توقف دستگاههای خود پرداز نیز از 197 ساعت در سال 1397 به 55 ساعت در سال 1399 کاهش پیدا کرد. همچنین تراکنش دستگاههای مذکور نیز علیرغم کاهشی بودن در تعدادی از بانکهای مورد مقایسه، در این بانک از 46 درصد رشد برخوردار بود.

وی افزود: تعداد تراکنش های انجام شده از طریق سوئیچ پست بانک ایران، از 598 هزار 382 فقره به یک میلیون و 101 هزار و 31 فقره در سال 1399 افزایش یافت که نشان دهنده استفاده دارندگان کارتهای سایر بانکها از ظرفیت ایجاد شده در خود پردازهای پست بانک ایران است.

شایان ذکر است در پایان جلسه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خدمات وتلاشهای بهزاد شیری مدیر عامل، الیاس طهمورث بختیاری و اکبر کشاورزیان اعضای هیات مدیره، مهدی عسکری زاده، محمود سعادتفر و سید اصغر جلیلی نیا معاونین مدیر عامل و علیرضا واحد پور، جمال مقصودی، ارش شهرکی کیا و محسن اخلاقی مدیر امور پست بانک ایران با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی کرد.

322728

سازمان آگهی های پرسون