بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی دوشنبه نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن ۲۲ نرخ افزایشی، ۱۷ نرخ کاهشی و هفت نرخ نیز نسبت به روز کاری گذشته ثابت ماند.
مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران از افزایش 154 هزار میلیارد ریالی سرمایه این شرکت و رسیدن سرمایه بیمه ایران از 34 هزار میلیارد ریال به رقم بسیار ارزشمند بیش از 189 هزار میلیارد ریال خبر داد.
در پی اقدامات مستمر بیمه تجارت‌نو در تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و فرزندان ایشان در مناسبت‌های مختلف توسط مدیرعامل بیمه تجارت‌ نو، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، خطاب به نوراللهی، روح سخاوت و گشاده‌دستی ایشان را مورد تقدیر خواند و حمایت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم را نشان قدرشناسی ملت شریف ایران از محور مقاومت و مجاهدان دانست.
محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اهمیت ویژه صنعت پالایش گفت: حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پالایشگاهی لازم است تا کارایی این حوزه بیشتر و در آن نوسازی ایجاد شود و بازار سرمایه برای تامین این میزان سرمایه‌گذاری و تامین مالی، مناسبترین محل است.
بانک توسعه صادرات ایران طی سالهای ۹۹ و ۹۸ اعطا کرد:

چهار هزار میلیارد ریال وام به شرکت های دانش بنیان

رئیس کل اداره صادرات کالا و سرمایه گذاری داخلی بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه قریب به یک دهه در حوزه تامین مالی شرکتهای دانش بنیان فعالیت دارد، گفت: این اداره کل در سال ۱۳۹۸ بالغ بر یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۹ بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان تسهیلات پرداخت کرده است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از جوانان کشور در صف وام ازدواج معطل تامین منابع بانکی هستند، اما آمار رسمی بانک مرکزی و محاسبات موجود نشان می‌دهد، بانک‌ها با مشکلی جهت تامین منابع تخصیص وام ازدواج رو به رو نخواهند بود