به گزارش سایت خبری پرسون، سها صفایی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت نو با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در چشماندازی که برای سال ۱۴۰۴ برای شرکت بیمه تجارتنو ترسیمشده است، شرکت را بهعنوان ارزشآفرینترین شرکت در صنعت بیمه در نظر گرفته است. در حقیقت تمام مجموعههای فعال شرکت باید خلق ارزش کرده و برای ذینفعان ارزشآفرینی کند. مأموریت شرکت این است که در سال ۱۴۰۴ به عنوان شرکتی هوشمند رقم خورده و به بازار بیمه معرفی شود.
مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت نو یکی از مهمترین اقدامات شرکت بر اساس دیدگاه مدیرعامل شرکت را تعریف سه محور شناخت فردی، سازمانی و محیطی را به عنوان خورشید سازمان در مسیر فعالیت خود میداند که به شرح ذیل است:
– بعد شناخت فردی به دو منظر شناخت دانش و شخصیت فرد می پردازد که آیا دانش نحوه فعالیت، دانش بیمه ای و تسلط بر آییننامه های بیمه مرکزی در فرد نهادینه شده است و از منظر دیگر آیا فرد از ویژگیهای شخصیتی خود چون روابط عمومی، اعتماد به نفس و میزان امید آگاهی دارد و به منظور بهبود آنها چه اقدامی میتواند انجام دهد.
– محور شناخت سازمان مباحثی چون ساختار، فرآیندهای داخلی سازمان، استراتژیها و رویکردهای سازمان را مورد تدقیق قرار میدهد.
– شناخت محیطی به شناخت بازار و مشتریان بالفعل و بالقوه و همچنین رقبا و نحوه فعالیت آنها در هر منطقه میپردازد.
صفایی در ادامه افزود: بیمه تجارت نو از جدیدترین شرکتهایی است که از بیمه مرکزی مجوز فعالیت گرفته است ولی در این مدت کم هم از شرکت های خود باور در بازار بیمه ایران بوده است و دستاوردهای قابل توجهی داشته است که نشان از بهرهوری و چابکی بالای این شرکت دارد. این در حالی است که خیلی از شرکتهای قدیمی به این پارامترها دست پیدا نکردهاند.
وی با اشاره به کیفیت سود دهی و افزایش سرمایه شرکت گفت: یکی از نکات مفیدی که میتوان به آن اشاره کرد افزایش سرمایه شرکت است. خیلی از شرکتهای بزرگ افزایش سرمایه را از محل تجدید ارزیابی دارایی انجام دادهاند، اما شرکت تجارتنو با دلیل شناخت درست ریسکهای پیشرو و مدیریت درست سرمایه، موفق به شناسایی سودهای مناسبی در بخشهای عملیاتی و غیرعملیاتی شده و درنهایت توانسته از محل سود انباشته و اندوختهها در طی ۵ سال فعالیت ۲بار پی در پی افزایش سرمایه دهد. علاوه بر این شرکت بیمه تجارتنو ازجمله شرکتهای نوپایی میباشد که بعد از پنج سال توانست از بیمه مرکزی مجوز قبولی اتکایی دریافت کند.
مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت نو در خصوص استراتژی شرکت گفت: استراتژی شرکت بیمه تجارتنو رشد، متنوع سازی و بهینه سازی پرتفوی محصولات و مدیریت داراییهاست.
وی در خصوص اقدامات شرکت برای متمایز بودن گفت: بیمه تجارت نو خدماتی که برای سهامداران ، مشتریان و کارکنان انجام میدهد، نسبت به دیگر شرکتها متمایز بوده است.
علاوه بر این بیمه تجارت نو در روابط کنسرسیومی نیز ورود کرده و تاکنون در این خصوص نیز عملکرد مثبتی داشته است.
براساس گزارش مکنزی از آینده این صنعت تا سال ۲۰۳۰و تأثیر ویروس کرونا بر آن و تحولات پیشبینی شده، بر همین اساس شرکت بیمه تجارت نو نیز به سمت هوشمند سازی و بهرهبرداری از فضای استارتاپی حرکت کرده است و این شرکت نسبت به بازنگری سند برنامه استراتژی خود و تدوین سند تحول دیجیتال و پیاده سازی و توسعه بیمهگری باز و هوشمندسازی و پیاده سازی بیمهنامههای رفتار محور اقدام نموده است؛ از این میان می توان به پروژه بنوشاپ و … اشاره نمود که به حضور گسترده شرکت در بازار خرده فروشی میانجامد.
سها صفایی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت نو در پایان به دو مسئله شعب و مشتریان اشارهکرده و افزود: شعب نیز در برنامههای شرکت دخیل شده و باید همکاری کنند. برای شعب شاخصهایی طراحیشده است که در لحظه میتوان از وضعیت شعب و واحدها و نقاط قوت و ضعف آنها مطلع شد. علاوه بر این ، یکی دیگر از مواردی که روی آن کار شده مسئله مشتریان است که به مشتریان وفادار و رویگردان توجه شده است. در بستر هوش مصنوعی در حال بررسی و مطالعه هستیم و بر اساس این اطلاعات میتوان جذب بیشتری در بخش مشتری داشته باشیم.