بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دردهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری پارک فناوری پردیس ، حجت الاسلام و المسلمین رییسی رییس قوه قضاییه ،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور ازغرفه بانک توسعه تعاون بازدید کردند.
بانک مرکزی شنبه نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن ۱۶ نرخ افزایشی، ۱۹ نرخ کاهشی و ۱۱ نرخ نیز نسبت به روز کاری گذشته ثابت ماند.
شیری مدیر عامل پست بانک ایران در پنل "نقش بانک ها در مهار تورم و هدایت نقدینگی" در دهمین نمایشگاه اینو تکس، با اشاره به اینکه امروز پست بانک ایران با سرمایه گذاری در روستاها تـوانسته اسـت خدمات بانکی را به روستــاها که بخش واقعی اقتصاد هستـند ببـرد و در کنتـرل تورم و نقدینگی نقش داشته باشد، گفت: اگر اعتبارات بانک ها به انتظارات اقتصاد، به سمت سرمایه گذاری هایی که با حداقل تامین مالی به تولید می رسند، سوق داده شود، بانک ها می توانند در کاهش تورم نقش داشته باشند.
بانک مرکزی اعلام کرد:

نواقص مهم «طرح قانون بانک مرکزی»

هیات عامل بانک مرکزی در جلسه عصر چهارشنبه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از تصویب کلیات طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی ج.ا.ا، با برشمردن اهم نارسایی‌ها در این خصوص، نسبت به خسارات جبران‌ناپذیر اجرای آن در نظام پولی و بانکی کشور هشدار داد.
روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، روزی برای یادآوری اهمیت و نقش حیاتی هنر - صنعت روابط عمومی در دنیای بی انتهای ‏ارتباطات و‏ مهم‌ترین هنر روابط عمومی نیز برقراری ارتباط صادقانه و خیرخواهانه با مردم و ایجاد اعتماد بین مردم و دستگاه های اجرایی است.
مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست و بازرسی بیمه آسیا با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه آسیا، معاونان مدیرعامل، رییس کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونان این مرکز و مدیر حراست بیمه مرکزی ج.ا.ایران برگزار شد.
روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، روزی برای یادآوری اهمیت و نقش حیاتی هنر - صنعت روابط عمومی در دنیای بی انتهای ‏ارتباطات و‏ مهم‌ترین هنر روابط عمومی نیز برقراری ارتباط صادقانه و خیرخواهانه با مردم و ایجاد اعتماد بین مردم و دستگاه های اجرایی است.
بزرگترین مانع رشد انسان جهالت او و در مرتبه دوم افراط و تفریط است. از عصاره خلقت امیرالمومنین امام على ابن ابی طالب(ع) نقل شده که ایشان می‌فرماید: لا غِنَی کالعَقلِ، و لا فَقرَ کالجَهلِ، و لا میراثَ کالاَدَب و لا ظَهیرَ کالمُشاوَرَه؛«هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود» همینطور افراط و تفریط در منطق و کلام امام علی(علیه السلام) این چنین مذمت شده است: «لَاتَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطا؛ جاهل و نادان یا آنکه تندرو(اهل افراط) است و یا کندرو (اهل تفریط).» (نهج البلاغه ،حکمت 70)
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جمعیت ۱۴میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان گذشته متاسفانه حدود هفت میلیون نفر از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی از بیمه محروم هستند.
وضعیت جهان پس از کرونا، اگرچه با مسکن هایی مانند واکسن در پی کم کردن آمار مرگ و میر است اما تا چندین سال آینده بر نوعی از سبک زندگی تاکید می کند که شاید بخشی از تغییرات عمده در جامعه را در دنیا به اثبات برساند.