بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با استفاده از ظرفیت 45 بخش ارزی در تهران و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد:

بانک تجارت میزبان زائرین اربعین برای خرید ارز

بانک تجارت همزمان با آغاز عزیمت زوار امام حسین (ع) به عتبات عالیات در اربعین حسینی، فرآیند فروش ارز به مسافرین را بدون اخذ کارمزد از متقاضیان آغاز می‌کند.
اعتماد نوشت:بانک‌ها ناتراز هستند. علت چیست؟ توضیح رییس کل بانک مرکزی این است که «نزدیک ۹۰درصد از ناترازی بانک‌ها از نوع ورشکستگی (بدهی‌ها بیشتر از دارایی‌ها) نیست، بلکه از نوع عدم نقدینگی است. بدین معنا که بانک‌ها بخش عمده‌ای از منابع‌شان به دارایی تبدیل شده و لذا با چالش نقدینگی رو به‌رو شده‌اند. از این منظر، نظام بانکداری در ایران به دلیل تبدیل منابع به دارایی، نقدینگی لازم را دراختیار ندارد.»
در ادامه خدمت‌رسانی بانک ملی ایران به زائران اربعین حسینی، امکان خرید ارز اربعین، سامانه رایگان و بدون نیاز به اینترنت اعلام وضعیت اربعین درپیام رسان «بله» برای زائران فراهم شده است.
بانک‌ها که به فکر زیارت و عبادت مردم نیستند و اگر بودند وام قرض‌الحسنه به مردم میدادند ثانیا پاک کردن صورت مسئله درد مردم را دوا نمی‌کند و اینکه عنوان عقد را تغییر دهید از قبح ربا نمی‌کاهد و صرفا پاک کردن صورت مسئله است ثالثا وقتی که از ۱۰میلیون حدود ۲ونیم میلیون مسدود و حدود ۲۸درصد سود دریافت میفرمایند اگر سود و ربا نیست پس چیست؟
وام اربعین جزو تسهیلات قرض‌الحسنه به‌حساب نمی‌آید و به همین خاطر شامل سود ۲۳ درصدی می‌شود. شرایط دریافت وام اربعین نشان می‌دهد متقاضی تسهیلات نباید چک برگشتی یا بدهی بانکی داشته باشد.
با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد.
رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان ضمن تبریک روز خبرنگار بر ضرورت تبیین تلاش و کوشش بی‌وقفه نظام بانکی در ارائه خدمات توسعه‌ای و کمک به پیشرفت و تعالی کشور تأکید کرد.
بعد از برگزاری کمیپن های فصلی سپرده سبای باشگاه مشتریان بانک پارسیان در سال گذشته و پرداخت 10 میلیارد ریال جایزه ، حالا قرار است که چهارمین دوره کمپین امسال هم برگزار شود. بر اساس آنچه محمدرضا پارسا فرد مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار بانک پارسیان اعلام کرده ؛ مقدار جوایز در نظر گرفته شده در کمپین امسال فصلی سپرده سبا به بیش از 20 میلیارد ریال افزایش یافته است.