بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک سینا در شرایط خوبی از دید بنیادی قرار دارد به طوری که رشد درآمدهای عملیاتی منجر به سود سودسازی خوبی در این بانک شده است.
وزیر اقتصاد گفت: یکی از توافقاتی که در سفر رییس جمهور به دمشق انجام شده بود، ایجاد دو نهاد تسهیل گر مالی بود که تجار ایرانی بتوانند راحت تر فعالیت کنند و حالا در کمتر از سه ماه بیمه و بانک مشترک تاسیس شد.
کانون صرافان ایرانیان توسط بانک مرکزی منحل شد و از دلایل این انحلال به : استنکاف از دستورات بانک مرکزی و عدم همکاری با این بانک، تخلفات و انحراف از اهداف، وظایف و موضوع فعالیت کانون، به حدنصاب نرسیدن جلسات شورای عالی طی چندین ماه اخیر، سرمایه‌ گذاری و تحصیل سهام بر خلاف موضوع فعالیت، وظایف و اختیارات کانون و نظایر آن اشاره کرد.

با توجه به  تصمیم هیات دولت در خصوص تعطیلی سراسری روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ و نیز اعلام بانک مرکزی ج.ا.ا مبنی بر تعطیلی شعب بانک‌ها و برقراری شعب کشیک، شعب بخارست، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد از ساعت ۹ لغایت ۱۲ (برای ارائه خدمات حضوری به مشتریان محترم فعال خواهند بود.
بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در فهرست 1000بانک برتر جهان سال 2023 از طرف نشریه بنکر، رتبه اول خاورمیانه و دوم جهان در معیار بازده سرمایه (ROC) و رتبه اول خاورمیانه و 15 جهان در معیار بازده دارایی (ROA) را به خود اختصاص داد.
اینکه یک دانش آموخته مدیریت در دهه هفتاد و پس از یک دوره طولانی فعالیت سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان ناآرام نامیده شاید از بابت منازعات و مناقشات داخلی ناشی از اختلاف بین اتحادیه انجمن های اسلامی و انجمن اسلامی مرکز و اتصال آنها به برخی تشکل های مربوط به شرکای اجتماعی و احزاب و نحله های سیاسی بوده است وگرنه از نظر پایداری مالی و مدیریت منابع و تامین نقدینگی سازمان تامین اجتماعی در آن مقطع مشکل جدی نداشت و حتی در محیط پیرامونی هم در دهه هفتاد سازمان به سبب مدیریت عالی آن نزد سران سه قوه و مقامات و مسئولین از جایگاه ویژه ای برخوردار بود
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدیدهای نظارتی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری این سازمان، با حضور در دفتر مرکزی شرکت هپکو و دیدار مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت تولید ماشین‌آلات سنگین (هپکو)، ضمن ابراز خرسندی نسبت به وضعیت این شرکت در دوره جدید مدیریتی، رعایت اصول حرفه‌ای را مهم‌ترین اصل در مجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و با اشاره به اینکه با رویکردهای مرسوم مدیریتی نمی‌توان از ظرفیت‌های تحولی استفاده کرد، گفت: برای افزایش تولید و سودآوری در شرکتی مانند هپکو، باید سراغ رویکردهای حرفه‌ای و خلاقانه رفت. بدون رویکرد حرفه‌ای‌ در هیچ حوزه‌ای نمی‌توان به دستاوردهای مطابق با هدف‌گذاری‌ رسید. در شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی هم به دنبال افزایش تولید هستیم و هم به دنبال افزایش سود.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با تجلیل از نقش ارزشمند پزشکان و کادر درمانی سراسر کشور در ارائه خدمات به بیماران بیمه‌شده، تصویب دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان شاغل در مراکز درمانی و نیز اصلاح نظام پرداخت پزشکان را از اقدامات بسیار مهم این سازمان در مسیر جذب و نگهداشت کادر درمان در مراکز ملکی و در جهت خدمت‌رسانی بیشتر به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد.
نظر به اهمیت بخش بین الملل و خزانه داری و تعدد وظایفی که بر عهده این بخش مهم و حیاتی در بانک صنعت و معدن قرار دارد و برای آشنایی با نحوه عملکرد این مدیریت، روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با آتوسا نگاهی شیرازی مدیر امور بین الملل و خزانه داری این بانک در خصوص عملکرد سال 1401 و اهم برنامه‌ها و سیاست‌های این مدیریت در سال 1402 و در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به برخی مقاومت‌ها در بحث انتقال سهمیه بنزین از کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی اشاره کرده؛ درحالی که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جایگزینی کارت بانکی به‌جای کارت سوخت را زمان‌بر می‌داند.
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اگر هدف مهار تورم است، حتماً باید نقدینگی را کنترل کنیم، گفت: برخی افراد از نرخ ارز شناور برای بازار آزاد یاد می‌کنند، اما نرخ شناور به معنای تغییر لحظه‌به‌لحظه یا ساعت‌به‌ساعت نیست؛ این درواقع به معنای بی‌ثباتی است.
تأکید چندباره رئیسی بر همراهی بانک‌ها در تأمین مالی ساخت مسکن

نهضت مسکن بدون بانک!

سیدابراهیم رئیسی برای چندمین‌بار در جلسه شورای عالی مسکن بر اهتمام بانک‌ها در تأمین مالی ساخت مسکن تأکید کرد.