بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

درراستای صرفه جویی انرژی صورت گرفت:

کاهش ساعت کاری بانک آینده در ۵ استان گرمسیر

با هدف صرفه جویی انرژی ، ساعات کاری شعب و باجه‌های بانک آینده در استان‌‌های خوزستان، ایلام، لرستان، بوشهر و هرمزگان کاهش یافت.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت به ضرورت پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل آگاه است و از سال گذشته کمیته‌ای مامور شدند که بیماری‌های اولویت دار در این زمینه را مشخص کنند تا برخی از خدمات پرستاری در منزل در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
کارشناس امور بانکی می‌گوید: کاهش فعلی زیاد نبوده بنابراین تا اینجا می‌توان چنینی ارزیابی کرد که چندان اثرگذار نیست ولی اگر روند کاهش ادامه پیدا کند میتواند آثار تورمی داشته باشد چرا که کاهش نرخ بهره بین بانکی به معنی تسهیل فرایند خلق پول در بانک‌ها و سرعت گرفتن رشد نقدینگی است.
وجود منابع عظیم هیدروکربونی و دسترسی به آب‌های آزاد از مزیت‌های رقابتی کشور در صنایع پالایشی و پتروشیمی محسوب می‌شوند. شناخت صنعت نفت، پالایش و پتروشیمی و استفاده‌ دقیق از فرصت‌های پیش‌رو در جهت رشد اقتصاد کشور در‌ اثربخشی تخصیص منابع محدود و به دنبال آن توسعه‌ سایر صنایع مؤثر است. با رشد صادرات محصولات پالایشی و پتروشیمی و کسب سهم بیشتر از بازار جهانی می‌توان انتظار افزایش درآمد ملی، بکارگیری تکنولوژی‌های به‌روز و توسعه‌ روزافزون این صنایع را داشت.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک به تشریح اصلاحیه قانون جدید چک پرداخت و گفت: تاریخ سه سال اعتبار چک در اصلاحیه جدید حذف شده است و اکنون فرجه زمانی سه ساله بر روی دسته چک وجود ندارد.
در معاملات امروز قیمت تمامی ارزها روندی افزایشی داشتند.
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به 5 میلیون و 950 هزار تومان ربع سکه هر قطعه 3 میلیون و 935 تومان رسید.
امروز همه می دانند که ترددهای غیرضروری در شهرهای بزرگ، از مهمترین عوامل آلودگی هوا است. همچنین تردیدی نیست که استفاده بی رویه از کاغذ، قطع غیرقابل توجیه درختان را در پی داشته و بسیاری از گونه های گیاهی را حتی در معرض خطر انقراض قرار داده است.
مدیر بیمه های مسئولیت، باربری،کشتی و هواپیما شرکت بیمه "ما" رشد حق بیمه بیمه های باربری را مطلوب دانست وگفت: در دو ماهه ابتدای سال 1400، حق بیمه تولیدی بیمه های باربری شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 156 درصد رشد پیدا کرده است.
بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه ساخت مدرسه و توسعه فضاهای آموزشی کشور، سه باب مدرسه در استان لرستان، دو باب مدرسه در استان خوزستان افتتاح و عملیات احداث مدرسه 12کلاسه در دزفول را آغاز کرد.
با توجه به حادثه آتش سوزی در پالایشگاه شهید تندگویان تهران، به اطلاع می رساند سهم شرکت بیمه پارسیان از بیمه نامه این پالایشگاه که به صورت کنسرسیومی و با راهبری شرکت بیمه ایران صادر شده است.
با توجه به وضعیت مناسب مالی شرکت بیمه کوثر در سال گذشته و شرایط مساعد فعلی، پس از گرفتن مجوز از بیمه مرکزی و تایید هیات‌مدیره به زودی شاهد افزایش سرمایه خواهیم بود.
بانک مرکزی دوشنبه، ۱۷ خردادماه نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن بهای ۱۵ ارز نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۱۳ خردادماه) افزایش و نرخ ۲۴ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ هفت ارز ثابت ماند.
مهندس سعادت فراقی معاون توسعه بازار و فروش بیمه رازی، در چهارمین رویداد سه‌شنبه‌های پاسخگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بیمه_رازی پخش شد از راه اندازی سامانه‌ای برای شناسایی و ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه( VIP ) خبر داد.
بانک کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی و افزایش تولید با پرداخت 54 میلیارد ریال تسهیلات ،از احداث و راه اندازی طرح سردخانه ذخیره میوه امید سبز انتظار در شهر یاسوج در استان کهکیلویه و بویر احمد حمایت کرد.
همزمان با افتتاح اولین سالن تولید کارخانه شیرآلات برلیان:

باقیمانده خسارت شرکت شیرآلات برلیان پرداخت شد

با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه البرز در محل کارخانه شیرآلات برلیان ضمن پرداخت باقیمانده مبلغ خسارت آتش سوزی ، یکی از سوله های تولید شیرالات برلیان افتتاح و تولید خود را آغاز کرد.