بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 65.8 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به 29 اسفند سال 1399 با حضور اکثریت اعضا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار و در آن صورت های مالی بانک به تصویب رسید.
بانک کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی و بومی سازی ادوات کشاورزی، با پرداخت 222 میلیارد ریال تسهیلات از شرکت برچین کار یکی از شرکت های مطرح در تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی در استان یزد حمایت کرد.
شرکت سیمرغ ، بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در ایران و خاورمیانه ، از مشتریان اعتباری بانک کشاورزی است و در استان های یزد، اصفهان، کرمان، قوچان، همدان، قزوین واحد هایی دارد که در بحث تولید تخم مرغ خوراکی، پرورش مرغ مادر گوشتی و تخمگذار ، جوجه کشی، تولید جوجه یکروزه تخمگذار و گوشتی و پرورش پولت فعالیت می کنند.
رئیس شعبه شهرکرد بانک توسعه صادرات ایران با اعلام رشد 70 درصدی اعطای تسهیلات به مشتریان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این شعبه از بانک در یکسال منتهی به تیرماه 1400 بالغ بر دو میلیارد و 700میلیون ریال تسهیلات به مشتریان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 70 درصد رشد داشته است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: طی سه سال گذشته این بانک از تمام ظرفیت خود استفاده کرده تا ضمن ایجاد ثبات در اقتصاد بتواند با وجود تحریم‌ها نیازهای ارزی و ریالی فعالیت‌های اقتصادی را به نحو مناسب تامین کند و به طور خاص در سال‌های اخیر تأمین ارز کالاهای اساسی، دارو و واکسن کوید ۱۹ را در اولویت خود قرار داده است.
بر اساس نظر سنجی مردمی«جشنواره ملی برند محبوب مصرف کنندگان»:

بیمه ایران «برند محبوب ایرانیان‏» شد

بیمه ایران در هشتمین«جشنواره ملی برند محبوب مصرف کنندگان» به عنوان محبوب ترین برند ایرانی در گروه بیمه حائز رتبه نخست و کسب تندیس زرین برند محبوب ایرانی شد.
نهمین دوره جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز (ریالی) بانک اقتصادنوین با استقبال چشمگیر مشتریان نیک‌اندیش همراه شده است. آخرین‌ مهلت، برای مشارکت در این رسم نیکو ، 20 مهرماه سال جاری است.