بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

گزارش عملکرد اعتباری بانک توسعه صادرات ایران در پایان شهریور ماه:

رشد 43 درصدی تسهیلات اعطایی

مجموع تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در شش ماه اول سال جاری به میزان 89،600 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رقم 62،580 میلیاردریال به میزان 43 درصد رشد داشته است.
مدیر عامل بانک ملی ایران در نشست"تعیین تکلیف وظایف بخش های مختلف بانک برای برون رفت از زیان دهی"تاکید کرد: بانک ملی ایران باید با بسیج همه توان مدیران و کارکنان، از مسیر زیان دهی خارج شود.
مدیر‌عامل پست‌ بانک‌ ایران در تشریح عملکرد بانک در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: سپرده‌های روستایی پست‌ بانک‌ ایران تا پایان مهرماه سال جاری به رقم ۲۳۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براین اساس نرخ رسمی ۱۷ ارز کاهش و نرخ رسمی ۱۸ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۱۱ ارز ثابت ماند.
مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سومین بازدید خود از زیر مجموعه های وزارت متبوعش ظهر امروز (چهارشنبه) در بانک مسکن حضور یافت.
شرکت بیمه آسماری در حوزه ارزیابی موارد بیمه، ارائه نرخ و پرداخت خسارت بیمه های کشتی تبحر ویژه ای دارد. این روند به دلیل حساسیت های موجود بر روی بیمه شناورها و نیز اهمیت آنها در حمل و نقل دریایی و تجارت خارجی کشور ایجاد شده است.
منابع موثر پست‌بانک‌ایران تا مهرماه ۱۴۰۰ با رشد ۷۳ درصدی از ۱۹۰ هزا‌رمیلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۳۲۹/۴ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
معاون برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات بانک شهر با بیان اینکه نیازسنجی مشتریان با هدف ارائه خدمات برتر در شبکه بانکی به صورت مستمر انجام می شود؛ از راه اندازی سامانه "صورتحساب پذیرندگان شاپرکی" در سایت این بانک خبر داد.
مدیرکل بیمه‌های اشخاص بیمه ایران، در راستای شفاف سازی عملیات بیمه‌ای و حفظ حقوق بیمه گذاران خود،  با صدور بخشنامه به تمامی واحد‌های اجرایی اعلام کرد: میزان بازدهی (سود قطعی) سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از محل ذخایر ریاضی بیمه نامه‌های زندگی در سال های 1393 لغایت 1399 را  به عنوان مشارکت در منافع در بیمه‌نامه‌ها منظور شده است.
دبیر کل سندیکای بیمه‌گران اظهار داشت: مدیریت شرکت بیمه تجارت‌نو با بهره‌گیری از عواملی چون هدایت، نظارت، برنامه‌ریزی و ساماندهی و ادغام تمام این عوامل با خلاقیت و نوآوری، توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در صنعت بیمه دست یابد.