بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

طهمورث الیاسی بختیاری رییس هیأت مدیره پست بانک ایران در سفر یک روزه به استان فارس به اتفاق هیأت همراه از شعبه مرودشت بازدید کرد و در حین بازدید و گفتگو با همکاران، وضعیت منابع، مصارف، میزان پرونده‌های تسهیلاتی، نسبت مطالبات شعبه را مورد بررسی و ارزیابی قرارداد و بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های باجه‌های بانکی روستایی تأکید کرد.
صندوق بیمه کشاورزی همسو با سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی و در راستای استقرار امنیـت تولید و اقتـدار غذایی و متناسب با طرح جهـش تولید، خدمات نـوینی را در سال زراعی 1401 – 1400 برای بیمه دام سبـک روستـایب و عشایـری طراحی و ارائه کرد.
دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: مسئولیت احراز هویت مشتریان برعهده بانک‌ها گذاشته شده است و برخی از بانک‌ها با دریافت این مدارک و از طریق این روش هویت مشتریان خود را تشخیص می‌دهند و احراز می‌کنند.
مدیرعامل بیمه نوین در گردهمایی مدیران، روسای شعب و نمایندگان برتر:

بیمه نوین در قالب یک مجموعه واحد و یک هدف مشترک در حرکت است

گردهمایی یک روزه مدیرعامل، معاونان، مدیران، رؤسای شعب و نمایندگان برتر بیمه نوین با هدف تبیین اهداف و به منظور هم افزایی جمعی برگزار شد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۲۳ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۳ واحد پولی دیگر هم ثابت ماند.
هم‌ زمان با بازدید مدیرعامل بیمه کوثر از هرمزگان:

خسارت به زلزله‌ زدگان در کمتر از یک هفته پرداخت شد

پس از زلزله شدید 23 آبان 1400 در استان هرمزگان، با حضور مدیرعامل و سرپرست معاونت فنی بیمه کوثر در مناطق زلزله ‌زده و بررسی روند رسیدگی به پرونده ‌های آسیب ‌دیدگان، پرداخت خسارت به افراد زیان ‌دیده در محل حادثه آغاز شد.
یک کارشناس نظام بانکداری گفت: افشای اطلاعات مشتریان، طبق قوانین موجود، خلاف قانون است، البته تنها شامل حال ایران نمی‌شود، در دیگر کشورها هم چنین روش‌هایی مجاز نیست و همین نکته می‌تواند بانک‌های ما را از استانداردهای بین‌المللی دورتر و مشتریانشان را به خارج از کشور فراری دهد.
اگر می‌خواهید برای آینده فرزندان یا تأمین مخارج آتی خانواده خود مبلغی را پس‌انداز کنید و بر اساس آن تسهیلات قرض‌الحسنه نیز دریافت کنید، بانک مهر ایران این امکان را در طرح مهر آتیه نوین برای شما فراهم کرده است.
بر اساس اعلام نتایج نهایی ارزیابی عملکرد بانک کشاورزی در سال 1399 از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، امتیاز این بانک در هر دو بخش «شاخص های اختصاصی» و «شاخص های عمومی» نسبت به سال گذشته رشد داشته و عملکرد قابل قبولی را در اکثر شاخص ها ارائه داده است .
حسینی از انعقاد قرارداد سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در این بانک برای تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش ویژه صادرات کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی به مبلغ 8000 میلیارد ریال خبرداد.
تسهیلات پرداختی بانک‌ ها طی هفت ماهه ابتدای سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 14828.9 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 5474.2 هزار میلیارد ریال (معادل 58.5 درصد) افزایش داشته است.