بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با تکمیل زنجیره خدمات مالی شرکت‌های ابزاری به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی:

«پتروصاد» به خانواده بانک صادرات ایران پیوست

شش شرکت ابزاری بانک صادرات ایران در پنل تخصصی سوپرمارکت مالی کیش اینوکس ۲۰۲۱، ظرفیت‌های خود را برای تکمیل زنجیره خدمات مالی بانک صادرات ایران در حمایت از صنعت به ویژه شرکت‌های پتروشیمی در قالب طرح جدید «پتروصاد» تشریح کردند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز پنجشنبه ۱۸ آذر, اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۱ واحد پولی کاهش و قیمت ۲۷ ارز افزایش یافت. نرخ هشت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
با مدیریت بهینه ریسک و تمرکز بر جذب رشته های کم ریسک در پرتفوی بیمه ای، حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمه "ما" با رشد 73 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 1660 میلیارد تومان عبور کرد.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: علاوه بر سهمیه قبلی، ۵۰میلیارد تومان دیگر اعتبار برای پرداخت وام بازنشستگان استان آذربایجان غربی تخصیص داده شد تا هیچ بازنشسته ای در این استان در نوبت وام نماند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در دانشگاه الزهرا تشریح کرد:

چالش‌های بانکداری در عبور از کرونا

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: ارزیابی و مدیریت ریسک در بانک‌ها بر مبنای گزارش‌های مالی، گزارش‌های پایداری و تداوم فعالیت بنگاه‌ها نیازمند ارتقای روش‌ها و ابزارهای کنونی در حوزه حسابداری است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه صندوق های بیمه و بازنشستگی با مسائل متعددی مواجه هستند و باید تحلیل درستی از وضعیت آنها داشته باشیم، اظهار داشت: مجلس هم تقویت صندوق های بازنشستگی را دنبال می کند و در همین راستا تامین اجتماعی جلسات خوبی با مجلس برگزار کرده است و نمایندگان همراهی خوبی با این سازمان انجام می دهند.
در هشتمین دوره ارزیابی وبگاه ها و خدمات الکترونیک دستگاه های کشور:

رتبه نخست شفافیت به بیمه مرکزی رسید

بیمه مرکزی به عنوان دستگاه پیشرو در حذف میز خدمت حضوری شناخته شد و رتبه نخست محور شفافیت را در هشتمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاههای کشور به خود اختصاص داد.
مدیرعامل شرکت بیمه عمر خاورمیانه با اشاره به فروش نزدیک به 100 میلیارد تومانی بیمه نامه های زندگی از سوی این شرکت در سال گذشته از هدفگذاری رقم 400 میلیارد تومان در سال جاری خبر می‌دهد که البته 260 میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است.
بانک مسکن در شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی که به همت انجمن متخصصان روابط‌عمومی در دو بخش رقابتی و آموزشی و در دو گروه تهرانی و استانی برگزار شد، موفق به دریافت 14 جایزه این جشنواره شد.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ١٧ مهر ١۴٠٠ در بازار آزاد تهران با ١٠ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به ١٣ میلیون و ٢۵٠ هزار تومان رسید.
کاردگر در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

رونمایی از جان دانا، محصول جدید بیمه دانا

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا از محصول جدید این شرکت در حوزه بیمه‌های زندگی با عنوان"جان دانا" خبر داد.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به موضوع همایش بیمه و توسعه و راهبرد این شرکت مبنی بر لزوم حرکت به سمت بیمه گری مبتنی بر ریسک، تاکید کرد که «بیمه بدنه کیلومتری» به عنوان دستاورد منحصر به فرد این شرکت، مصداق بارز طراحی محصول بیمه ای مبتنی بر ریسک است.