بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در سفر یک روزه دو تن از اعضای هیئت مدیره و معاون فنی بیمه میهن به استان آذربایجان شرقی، چگونگی فرایند فعالیت های بیمه ای، تعاملات و همکاری های این شرکت با بخش های مختلف در این استان مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
گسترش بازارهای مالی و پیچیده تر شدن فرآیند تأمین مالی، لزوم تقویت نهادها و بخش های مرتبط با بررسی طرح ها، رتبه بندی اعتباری و اعتبارسنجی شرکت ها برای اعطای تسهیلات ، شناسایی ریسک ها و وصول مطالبات در مؤسسات مالی و بانک ها بیش از پیش مطرح می باشد. جلوگیری از انباشت مطالبات معوق بانک ها و عدم انحصار خدمات مالی سبب سرعت مناسب گردش پول و برخورداری همگان از منابع مالی و بانکی و در نهایت کارکرد بهینه بانک ها و کارایی بیشتر آنان به عنوان واسطه وجوه بین بخش های مختلف اقتصادی کشور و فراهم سازی بستر رشد و پویایی آن و تسهیل و تسریع سرمایه گذاری مجدد خواهد شد.
آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم بنیادین بانکداری از جمله اقدامات مهم در جهت ارتقای دانش مالی جامعه است. این آموزش‌ها زمانی می‌توانند بازدهی و تأثیر مناسبی داشته باشند که با اقدامات واقعی همراه شوند. افتتاح حساب دانش‌آموزی بانک پاسارگاد را می‌توان از جمله این اقدامات برشمرد.
هم‌افزایی مدیران و روسای شعب بیمه سرمد برای ارتقای جایگاه شرکت:

رشنوادی: سرمد باید در حد نام و آوازه سهامداران خود رشد کند

مدیرعامل بیمه سرمد گفت: سرمد با وجود تلاش سال‌های گذشته، به جایگاه واقعی خود دست نیافته و باید در حد نام و آوازه سهامداران بزرگ خود رشد کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فلسفه ایجاد این سازمان از منظر حاکمیتی را فراهم شدن فرصت برابر برای بیمه شدن همه مردم برشمرد و گفت: حدود 6 میلیون و 900 هزار نفر شاغل فاقد بیمه در کشور داریم که باید این افراد از خدمات بیمه برخوردار باشند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۱ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۸ ارز افزایش یافت؛ نرخ هفت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۵۴۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 572.6هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
با تصمیم اعضای هیات مدیره و موافقت بانک مرکزی، سید محمد مهدی احمدی به عنوان مدیرعامل بانک شهر برگزیده شد.
مدیر عامل بانک سینا در سفر به استان آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مشتری مداری در راس اهداف بانک سینا است

مدیرعامل بانک سینا در سفر به استان آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش تعامل با مشتریان و ارائه خدمات مطلوب در جهت رضایت مندی آنان تاکید کرد و آن را از محورهای عملیاتی بانک دانست.
هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت در پیامی فرا رسیدن 29 آذر، چهل و دومین سالروز تاسیس این بنگاه بزرگ اقتصادی را به مشتریان و ذینفعان بانک تبریک گفت.
در مراسم امضای قرارداد افزایش همکاری بانک تجارت با گروه انتخاب:

طرح «زوج مهر» رونمایی شد

در مراسم امضای قرارداد همکاری بانک تجارت و گروه انتخاب الکترونیک از طرح زوج مهر رونمایی شد.
دانش «بیمه» چیزی جز مدیریت ریسک نیست و همه آنچه در این صنعت وجود دارد، همه و همه موثر یا متاثر از «مدیریت ریسک» هستند. اگرچه تاکنون ریسک‌های متعددی توسط بیمه‌گران شناسایی و برای آنها پوشش‌های بیمه‌ ای مختلفی طراحی شده است، اما شیوع بیماری کرونا در مدتی کوتاه با فراگیری بسیار گسترده، نشان داد که خطر بروز «ریسک‌های نوظهور» پابرجاست و بیمه‌گران باید برای مواجهه با آنها راه‌حل داشته باشند.
آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم بنیادین بانکداری از جمله اقدامات مهم در جهت ارتقای دانش مالی جامعه است. این آموزش‌ها زمانی می‌توانند بازدهی و تأثیر مناسبی داشته باشند که با اقدامات واقعی همراه شوند. افتتاح حساب دانش‌آموزی بانک پاسارگاد را می‌توان از جمله این اقدامات برشمارد.