بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیمه عمر یکی از پر طرفدارترین رشته‌های بیمه‌ای در سراسر جهان است. همه ما با قصد سرمایه‌گذاری و استفاده از پوشش‌های جذاب بیمه عمر آن را انتخاب می‌کنیم. بیمه عمر بسیار کاربردی و مهم است. چراکه سرمایه گذاران بیمه عمر علاوه‌بر انواع پوشش درمانی، سود بسیار بالایی را در پایان دوره به‌صورت یکجا دریافت خواهند کرد.
با هدف تسهیل در فرایندهای ارائه خدمات بانکی به مشتریان، در راستای یکی از ماموریت‌های اصلی بانک گردشگری، مطالعات شعبه مجازی در سال 98 کلید خورد. این محصول در سال 99 در برنامه توسعه قرار گرفت و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های فنی، در اردیبهشت ماه 1400 رسما از سامانه "شباهنگ" رونمایی شد.
با تأسی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای اجتناب از خام‌فروشی ذخایر ملّی از جمله نفت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌‍‌‌ها»، پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین پاسارگاد قشم روز جمعه مورخ 24دی‌ماه1400 باحضور آیت‌اللّه رئیسی، رئیس جمهور، مدیران هولدینگ گسترش انرژی پاسارگاد، استاندار هرمزگان و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به بهره‌برداری رسمی رسید.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۴ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۱ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۱ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
سید میرهاشم موسوی گفت: سازمان تأمین اجتماعی نقش مهمی در امنیت اجتماعی دارد. نظارت مردمی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. رویکردهای نظارتی فردمحور و پایش فردی باید به سمت فرآیند محوری و پایش فرآیندی حرکت کند
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اهمیت تولید محصولات متنوع و متناسب با نیازهای مختلف مشتریان در بانک گفت: بانکداری جامع به همین منظور در بانک ملی ایران در حال راه اندازی است تا محصولات متنوع برای اصناف، مشتریان خرد، سرمایه گذاران و... ایجاد شوند. ضمن اینکه اصناف باید به عنوان یک حوزه استراتژیک بیش از پیش مورد توجه شعب بانک باشند.
رییس کل بانک مرکزی در برنامه «نگاه یک»:

قطعا سال آینده وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت

صالح آبادی با بیان اینکه صادرات نفتی و غیرنفتی به لحاظ حجمی و ارزشی نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است گفت: امیدواریم به رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال آینده دست پیدا کنیم. وی همچنین افزود: درآمدها و هزینه‌ها در بودجه سال۱۴۰۱ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا کسری بودجه نداشته باشیم، لذا قطعا سال آینده نسبت به امسال، وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت.