بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دیروز نمایندگان مجلس، بندی را به تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده اضافه کردند که خروجی آن، پوشش بیمه‌ای بیش از 10 میلیون فاقد بیمه در کشور خواهد بود و همه آن‌ها بدون نیاز به ثبت‌نام و مراجعه حضوری، تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن، قیمت ۱۴واحد پولی کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافت، نرخ ۱۲ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در سومین جلسه معین استان‌ها وجود باجه‌های بانکی روستایی را یکی از پتانسیل‌های بی نظیر پست بانک ایران در سیستم بانکی کشور اعلام کرد و گفت: باید با مدیریت صحیح میزان خطاهای این باجه‌ها را به حداقل برسانیم تا بتوانیم همواره از این پتانسیل استفاده کنیم.
تسهیلات خرد و ارزان‌قیمت بانک سپه را چه اشخاصی می‌گیرند؟

بانک سپه به 2 میلیون نفر تسهیلات ارزان‌ قیمت پرداخت کرد

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ ماه، حدود 2 میلیون فقره تسهیلات خرد و ارزان‌ قیمت معادل 898 هزار و 500 میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.
ضمن اعلام نتیجه‌ سی‌ و چهارمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۰، مورخ 11 اسفند ماه، به اطلاع می‌رساند ‌حراج سی‌ و پنجمین مرحله اوراق یاد شده در تاریخ 17 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
رییس پیشین بانک مرکزی گفت: آن چه مسلم است در حال حاضر شرایط مناسبی نداریم. با رشد بالای نقدینگی و به تبع آن تورم بالایی که مواجه هستیم نیازمند سیاستگذاری های دقیق و حساب شده است. ساختار بودجه نیازمند اصلاح اساسی که بانک مرکزی هم باید بتواند متناسب با شرایط روز با حمایت شورای پول و اعتبار اقدامات اصلاحی و جدی را به مرحله اجرا درآورد.
قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۱۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان رسید.
همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، شعبه سنندج شرکت بیمه نوین با حضور در این نمایشگاه، به معرفی محصولات، خدمات و طرح‌های بیمه‌ای خود و ارائه راهنمایی‌های لازم به مراجعه‌کنندگان می‌پردازد.
مدیرعامل بانک در دیدار با سهامداران:

70 درصد ظرفیت پست بانک هنوز استفاده نشده است

مدیرعامل پست بانک ایران در دیدار با تعدادی از نخبگان بازار سرمایه، با اشاره به اینکه پست بانک ایران به دنبال ایجاد راهکارهایی برای تکمیل زنجیره تأمین در فعالیت‌های بانکی در روستاها است، گفت: به همین منظور تأسیس بورس کالا به مدیران ارشد اقتصادی پیشنهاد شده است. این امکان این فرصت را برای کشاورزان فراهم خواهد ساخت تا محصولات خود را پس از طی فرآیندها، در انبار‌های بورس کالا قرار داده و قبال آن گواهی سپرده دریافت کند. بی‌تردید، راه‌اندازی کارگزاری بورس نیز در اولویت خواهد بود.
توسط بانک رفاه کارگران:

طرح "بخشش وجه التزام" تمدید شد

به مناسبت فرا رسیدن مبعث رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و ماه پرخیر و برکت شعبان و اعیاد با شکوه این ماه، طرح بخشش وجه التزام تا پایان سال جاری توسط بانک رفاه کارگران تمدید شد.
بانک پاسارگاد که در آذرماه سال جاری از سوی مؤسسه بنکر عنوان بانک سال ایران را کسب کرد، در موفقیتی دیگر برای هفتمین سال به‌عنوان تنها بانک ایرانی در فهرست 500 بانک ارزنده جهان قرار گرفت. طبق این ارزیابی که توسط مؤسسه برندفاینانس (Brandfinance) انجام و توسط نشریه بنکر (The Banker) منتشر می‌شود، بانک پاسارگاد در سال 2022 میلادی با 33 پله رشد، در جایگاه 257 باارزش‌ترین برندهای بانکی جهان ایستاد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد: در این پیشنهاد وزارت تعاون را مکلف می شود که افرادی که بیمه نشده‌ و کم درآمد هستند را بیمه کند تا به خصوص قشر محرومان در سال ۱۴۰۱ در صورت نوسانات ارزی دچار بحران نشوند.
در مصاحبه با مدیر هسته گزینش بانک صنعت و معدن مطرح شد؛

فلسفه وجودی گزینش، ارتقا سطح سلامت اداری و ورود نیروهای متعهد به سازمان است

گزینش، عبارت است از فرایند احراز صلاحیت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی متقاضی استخدام در دستگاه های دولتی از طریق تحقیق، استعلام، مصاحبه، ارزیابی، صدور رأی و رسیدگی به اعتراضات واصله مطابق قانون و مقررات گزینش.