بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با گذشت یک ماه از آغاز جشنواره بارانی شو، معاون بازاریابی و فروش و عضو هیات‌مدیره بیمه باران اعتقاد دارد استقبال از این جشنواره فراتر از حد انتظار بود و پیش‌بینی می‌شود نتایج پایانی آن بتواند نویدبخش روزهای روشنی برای صنعت بیمه باشد.
مرکز آمار ایران رشد اقتصادی ۹ ماهه امسال بدون احتساب نفت را ۳.۸ درصد و با احتساب نفت را ۵.۱ درصد محاسبه کرد.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی از چند ماه پیش و حتی در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد بانک‌ها حق ندارند مبلغی از ‎تسهیلات را بلوکه کنند.
نماینده ویژه رییس جمهور و هیات وزیران در امر مبارزه با فساد طی ابلاغیه مورخ 11/12/1400 از رییس بانک مرکزی درخواست کرده است ضمن اصلاح فوری بخشنامه مورد اشاره به بانک ها ابلاغ کند در جهت رفع این تخلف چنانچه مشتریان درخواست تبدیل وثایق نقدی را کنند اقدام لازم به عمل آید.
قیمت هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۳.۱ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۶۷ سنت رسید.
عملیات بازسازی و تجهیز شعبه بلوار امین قم (کد 2501) براساس هویت جدید بصری بانک اقتصادنوین پایان یافت و این شعبه با طراحی جدید آماده ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان ارجمند است.
معاون اعتباری و بین الملل بانک در اینوتکس پیچ قم:

پست بانک اشتراکات زیادی با شرکتهای استارتاپی دارد

معاون اعتباری و بین الملل پست بانک ایران با بیان اینکه در پایان سال 98 با برنامه ریزی مدون در ابتدای سال و پیگیری مستمر برنامه‌ها با همکاری تمام کارکنان، پست بانک ایران توانست نزدیک به 100 میلیارد تومان سود به دست آورد، افزود: با ادامه این روند، بهینه سازی برنامه ها و همت همکاران در پایان سال 1399 بانک به سودی بیش از 700 میلیارد تومانی رسید و امروز در 11ماه گذشته پست بانک ایران توانسته است به سودی بیش از 1000 میلیارد تومان دست پیدا کند و در نتیجه این برنامه ها، امروز کفایت سرمایه منفی هفت درصدی بانک در سال 97 تا پایان سال 1400 به بیش از چهار درصد مثبت خواهد رسید.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک صنعت و معدن از راه اندازی سامانه "پرداخت لحظه ای (پل)" به منظور انجام تراکنش های خرد به صورت برخط و لحظه ایی خبر داد.
علی خضریان گفت: در قانون بیمه شخص ثالث عنوان شده که خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفا تا میزان خسارت متناظر وارده به گران‌ترین خودروی متعارف از طریق بیمه شخص ثالث و یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود.
مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان کرمان در روز ملی صادرات با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران و سازمان صمت در شهر کرمان، برگزار شد.
بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه بر اساس بند د تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ دولت مکلف به افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون گردید که متأسفانه تاکنون محقق نشده است، گفت: بودجه سال گذشته با هماهنگی حوزه‌های تعاونی و دولت تصویب شد که متأسفانه به دلیل جزر و مدهای سیاسی و اقتصادی دولت نتوانست منابع را تأمین کند اما در بودجه ۱۴۰۱ به این موضوع پرداخته می‌شود که بر اساس مدار قانون دسترسی، منابع پیش‌بینی شوند.
در پی هشدار پلیس فتا نسبت به ارسال پیامک های کلاهبرداری و حاوی لینک های دانلود نرم افزارهای مخرب در تلفن های همراه، بانک ملی ایران از مشتریان خود درخواست کرد نسبت به پیامک های ارسالی مشکوک و جعلی هوشیار باشند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۹ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۸ ارز کاهش یافت. نرخ ۹ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.