بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیماری منحوس کرونا، هر واحدی را مجاب نمود برای مقابله با آن نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری اقدام نماید. در این اثنا نرم افزار فام نیز به عنوان اولین نرم افزار پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی با برنامه‌ریزی لازم به ارائه خدمات به هموطنان در حوزه های بانکی، اداری، پزشکی و رفاهی اقدام نمود.
این روزها بحث بودجه و کمبود منابع حوزه سلامت و بیمه‌ها یکی از دغدغه‌های مطرح شده فعالین این عرصه است چرا که به گفته کارشناسان منابع پیش بینی شده با توجه به میزان تقاضا و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا کفاف هزینه‌ها را در سال آینده نخواهد داد و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.
پایش و بررسی پرونده بانک رفاه در التزام به شعار سال 1400 مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نشان می‌دهد که این بنگاه اقتصادی بزرگ 61 ساله کشورمان، از روزهای آغازین سال، با تشکیل یک کارگروه ویژه با عضویت مدیرعامل و مدیران برجسته و تأثیر‌گذار خود برای طراحی و عملیاتی ساختن برنامه‌هایی در جهت پشتیبانی و مانع‌زادیی از تولید، گام‌هایی بلند و ریشه‌ای برداشته که تغییر نگاه به تولید کننده و اصلاح مقررات و رویه‌های دست و پاگیر، بلندترین این گام‌هاست.
صورت مالی منتشر شده بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد که شرکت بیمه تعاون در 11 ماهه نخست امسال رقمی بیش از 911 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است.
با خرید شارژ و بسته‌‌های اینترنت خود از سامانه بام و سایت بانک ملی ایران، در قرعه کشی بزرگ کمپین خرید شارژ شرکت کنید.
بانک آینده از ابتدای سال 1400 تا 14 اسفندماه، تعداد 2,815 فقره وام قرض‌الحسنه حمایتی، مجموعاً به‌مبلغ 1.728 میلیارد ریال به مددجویان و کارفرمایان معرفی‌شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، پرداخت کرده است.
بانک مرکزی با هدف تقویت نظارت و تطبیق شرعی در شبکه بانکی کشور، وظایف «مسئولان نظارت و تطبیق شرعی» شبکه بانکی و همچنین به منظور اجرای این تکالیف، نسخه اصلاحی «دستورالعمل تأیید صلاحیت و عزل یا هرگونه تغییر مدیران ارشد و اعضای کمیته‌های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) مؤسسات اعتباری» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملت همراه با اعضای شورای ایثارگران این بانک همزمان با میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (س) و روز جانباز، از مرکز توانبخشی شهید بهشتی بازدید کرد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۶ ارز کاهش و نرخ ۱۱ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند.
تولید ناخالص داخلی کشور با احتساب نفت و بدون احتساب نفت در نه ماهه سال جاری به قیمت‌های ثابت سال 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب از افزایش 4.1 و 3.4 درصدی برخوردار بوده است.
با عنایت به تاکیدات حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل، مبنی بر لزوم خدمت رسانی مطلوب بیمه ای به هموطنان گرامی، طرح سراسری ارائه خدمات بیمه ایران به مسافران نوروزی و بیمه گذاران با عنوان «طرح بهاران بیمه ایران»، اعلام شد.
بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی می‌توانند حداکثر تا ۳۰ درصد برای مشتریان خود و ۱۰۰ درصد برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری بگیران و مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دریافت کارمزد خدمات بانکی تخفیف اعمال کنند.