بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۷ ارز کاهش و نرخ ۲۱ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی هشت ارز ثابت ماند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سفر یک روزه به کرمانشاه ضمن دیدار با امام جمعه پاوه و شرکت در جلسه کمیسیون معاملات بانک، از برخی شعبه‌های بانک در استان بازدید کرد و به گفت‌وگو با کارکنان پرداخت.
به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز، فهرست شعب و باجه های کشیک بانک شهر در این ایام اعلام شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین و اثرگذارترین نهاد بیمه‌اجتماعی کشور است و باید جهت‌گیری تحقق رفاه عمومی را تعیین و سهم خود را در تحقق این هدف بسیار مهم ایفا کند. در شش ماهه دوم فعالیت دولت مردمی سیزدهم، جهت‌گیری تحولات مشخص می‌شود و ایجاد تحول با همراهی دولت و اتکاء به ظرفیت‌های درونی سازمان قطعاً امکان‌پذیر است."
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که هدف گذاری و برنامه محوری توام با پویایی و خلاقیت از مدت ها پیش برای تحول در بانک ملی ایران نهادینه شده است، اظهارداشت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیش روی بانک، تکمیل سبد خدمات مالی و ارائه محصولات جدید و نوین با هدف تامین نیازهای مالی بنگاه های اقتصادی و افزایش رضایت مشتریان در راستای خلق تعالی ارزش است.
بانک‌آینده با هدف حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی، حفظ و ایجاد اشتغال و هم‌چنین به‌‌ منظور کمک به خرید و تأمین خدمات و لوازم مصرفی بادوام مورد نیاز خانوار، نسبت به بازنگری در طرح «کارگشا» و افزایش پرداخت تسهیلات در قالب این طرح تا مبلغ 1,250,000,000 (یک‌میلیارد و دویست‌وپنجاه میلیون) ریال، اقدام نموده است.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 945 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.