بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با حکمی از سوی رئیس هیات امنای پژوهشکده بیمه، محمد مهدی عسگری به عنوان سرپرست پژوهشکده بیمه منصوب شد.
محمد سلمانی سرپرست معاونت مالی و سرمایه گذاری پست بانک ایران عنوان کرد؛ صورت‌های مالی اولیه و یادداشت‌های همراه و گزارش تفسیری مدیریت در سال ۱۴۰۰ در مورخه ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ به تصویب هیات مدیره بانک رسیده و از طریق سامانه کدال منتشر گردیده است.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته سهم چک های جدید به کل چک های وصولی به 60 درصد رسیده است گفت: همچنین در سال گذشته نسبت چک های برگشتی جدید به چک‌های مبادله ای جدید، 6.7 درصد و همین نسبت برای چک های قدیمی 10 درصد بوده است.
بانک کشاورزی در سال 1400 با پرداخت 33 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات و ماشین های کشاورزی ، نقش مهمی در حمایت از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با هدف افزایش راندمان تولید بخش کشاورزی ایفا کرد.
امروز در صرافی بانک ها؛

دلار و یورو صعود کردند

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۳۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.
سرپرست بانک سینا در افتتاح شعبه مصلی مشهد تداوم حرکت در مسیر ارتقاء و بهبود عملکرد بانک را در گرو رفتار و شیوه های موثر و مبتکرانه دانست و تاکید کرد در مسیر پیشرفت و تعالی شاخص ها باید هوشمندانه حرکت کنیم.
مدیر امور اعتبارات بانک شهر گفت: در ماه پایانی سال گذشته و باتوجه به حجم بالای فعالیت های بانکی در شعب، بیش از 53 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده ایم.
بانک سامان در تداوم اقدامات فرهنگی و اجتماعی خود و در راستای نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال آفرین با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان آینده‌ سازان ایران با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهم‌ نامه همکاری امضا کرد.
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به تکلیف قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سهم ۲۵ درصدی مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت، در عین حال از افزایش سهم جیب مردم در پرداخت‌ این هزینه‌ها طی سال‌های اخیر ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه متناسب با رشد تورم، بیمه‌ها و دولت سهم بیشتری در حوزه سلامت نداشتند؛ بنابراین این مابه‌التفاوت از جیب مردم پرداخت شده است.
امروز در بازار هر قطعه سکه امامی با افزایش ۶۷ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان رسیده است.
آثار مختلفی برای اضافه برداشت بانک‌ها می‌توان برشمرد که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش تورم از مسیر افزایش پایه پولی است؛ بویژه در زمانی که این منابع با انحراف از بخش‌های تولیدی، به سمت خرید دارایی‌هایی همچون ملک، طلا و ارز برود.