بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

شرایط و روند آتی محیط زیست در کشور، حرکت به سوی بانکداری سبز را جزو یکی از الزامات مهم نظام بانکی قرار می دهد و بانک ملی ایران با اتکاء به ظرفیت های فناوری خود و با هدف حفظ منابع طبیعی در جهت توسعه پایدار، گام های مهمی را در این راستا برداشته است.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 939.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران طی اطلاعیه ای؛ تکالیف محوله به دستگاههای اجرایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی را به واحدها ستادی و اجرایی بانک ابلاغ کرد.
بررسی آمارهای پولی در بهمن۱۴۰۰ نشان می‌دهد موتور اصلی چاپ پول تغییر کرده است. در سال۹۹ عامل اصلی رشد پایه پولی، افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی بود؛ اما در سال گذشته، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی عامل اصلی رشد پایه پولی شده است. میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در بهمن‌ماه به رقم ۱۸۶هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "بخش درمان به عنوان مهمترین تعهد کوتاه‌ مدت سازمان تأمین‌اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش، هم برای افراد تحت پوشش و هم برای این سازمان، اهمیت ویژه‌ای دارد و بهبود و ارتقای مداوم کیفیت خدمات درمانی توأم با مدیریت بهینه منابع و مصارف در حوزه درمان و تجهیزات پزشکی، باید همواره به عنوان یک اولویت راهبردی مورد توجه باشد."
در اجرای تبصره ماده (39) قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، مصوب سال 1395طی مصوبه جلسه مورخ 25/12/1400 شورای‌عالی بیمه، تعرفه های هزینه ارزیابی خسارت ابلاغ شد.
از سوی مرکز مدیریت ریسک بیمه مرکزی اعلام شد:

آغاز نشست های مجازی در حوزه بین الملل

نشست مجازی با حضور مدیران ارشد و حوزه های مختلف آموزشی و اداری مؤسسه بیمه مالزی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف هماهنگی برای همکاری‌های مشترک آتی برگزار شد.
آیین تکریم علی شکری و معارفه محمد آقاجانی رونقی در جایگاه سرپرستی هسته گزینش صنعت بیمه با حضور دبیر هیات مرکزی گزینش صنعت بیمه و تنی چند از مسئولان در ساختمان شماره دو بیمه مرکزی برگزار شد.
در دیدار چند تن از مدیران ارشد بانک با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی،شرایط ایثارگران و خانواده شهدای بانک مورد بررسی قرار گرفت.
حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران به همراه داریوش محمدی، سید محمد ناصر مبرقعی، یکتا اشرفی و سیدعلیرضا سادات میر اعضای هیات مدیره و معاونین مدیر عامل شرکت، در سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، میزبان سید محمد عباس زادگان، سید محمد آسوده، جواد سهامیان مقدم، محمودامراللهی، محسن پورکیانی، محمدرضایی و سید مجید بختیاری مدیران عامل سابق شرکت و شماری از اعضای هیات مدیره دوره های مختلف گذشته، در محل باشگاه ایران زمین، برای صرف افطاری وگفتگوی دوستانه بودند.
امروز در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۱۸ هزار تومان رسید.