بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

تفاهم‌نامه مالی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی در استان هرمزگان با حضور جواد اوجی، وزیر نفت بین جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآرده‌های نفتی ایران و محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی امضا شد.
رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های بزرگ و کم نظیر بانک ملی ایران گفت: سرمایه گذاری این بانک در طرح های جدید و پروژه های نوپای عمرانی و اقتصادی و همچنین تامین مالی کسب وکارهای خرد و بنگاه های کوچک اقتصادی، سنگ بنای توسعه و رونق اقتصادی استان کرمان است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۷ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ رسمی ۱۲ ارز افزایش و ۷ ارز نیز کاهش پیدا کرد.
دولت‌ها تلاش می‌کنند از پول پرفشار و منابع بانک مرکزی استفاده نکنند، زیرا رشد پایه پولی رابطه مستقیمی با تورم دارد. به گفته بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران هر دولتی که بتواند پایه پولی و نقدینگی را کنترل کند تورم را نیز کنترل خواهد کرد.
هراندازه که بازار غیررسمی را کوچک‌تر کنیم یا سهم و نقش بازار غیررسمی را کمتر سازیم، به شفافیت و کنترل هدررفت منابع ارزی کشور و سیاست‌گذاری‌های اصولی در مصرف ارزی کمک خواهیم کرد.
بانک ملی ایران با هدف مساعدت برای حل مشکلات و احیاء واحدهای تولیدی بزرگ به عنوان پیشران عرصه صنعت و تولید کشور، بالغ بر یک هزار و 503 میلیارد ریال تسهیلات به سه واحد بزرگ صنعتی استان سمنان پرداخت کرده است.
ششمین جلسه معین استان ها؛ در خصوص بررسی و تشریح اهداف کمی پایش و پویش تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ ، با حضور بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی بانک به صورت حضوری و مدیریت شعب استان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
معاونت سازمان و برنامه ریزی پست بانک ایران بخشنامه‌‍‌ای انتقال سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده گذار را با شرایط جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شعب سراسر کشور ابلاغ کرد.
معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی - شستا - از افزایش سود خال شستا در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا در سال 1400 با رشد 14 درصدی نسبت به سال مالی 1399 از مبلغ 39 هزار میلیارد تومان به مبلغ 44 هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافته است که دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.
انتقال سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت صرفاً به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار مشروط به بسته شدن سپرده و افتتاح یک حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید به نام فرد موردنظر با شرایط سپرده بسته شده و حداکثر تا سررسید آن سپرده مجاز است.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌ بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 899.3 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.