بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۹ ارز کاهش و ۱۷ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۱۰ ارز ثابت ماند.
درآمد ماهانه شرکت "وتعاون" از فروش حق بیمه در مقایسه با فروردین ۱۴۰۰ با افزایش ۳۴ درصدی روبه رو شد که بیشترین درآمد آن به مربوط به رشته بیمه «ثالث – اجباری» با حدود ۲۳۵ میلیارد ریال تعلق گرفت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود بانک صادرات ایران به عرصه حمایت از کتاب و فرهنگ بیانگر این است که اقتصاد کشور از مطالعات، کتاب و دانش فرهنگی به دور نیست و این مسأله مهمی است. خوشحال هستم که امروز توفیق حضور در غرفه بانک صادرات ایران را در نمایشگاه کتاب دارم و برای این بانک آرزوی توفیق دارم.
بانک پاسارگاد در ادامه فعالیت‌های داوطلبانه خود در راستای تداوم ایفای نقش در رسالت‌های ارزشی اجتماعی و در ادامۀ احداث مدارس و کتابخانه‌ها در نقاط مختلف کشور، کتابخانه «پاسارگاد» را در استان فارس، شهرستان پاسارگاد افتتاح کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "اطمینان می‌دهیم به‌محض تصویب میزان و چگونگی افزایش حقوق امسال بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در هیأت‌محترم دولت، مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت ماه این عزیزان را در دو روز پایانی همین ماه پرداخت می‌کنیم و مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین را هم در ماه‌های خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز می‌کنیم. بازنشستگان عزیز ما نگران نباشند ما آمادگی کامل داریم به محض تصویب موضوع در هیأت‌وزیران،در موعد اعلام‌شده مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم."
نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر بازاریابی و هماهنگی منطقه‌ای بیمه باران با حضور علیرضا هادی عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل، محمد غلامرضایی عضو هیات‌مدیره و معاون بازاریابی و فروش، امین محمدی مدیر سرمایه گذاری، سمیه ادهمی مدیر مالی، سروناز درواری مدیر بیمه‌های زندگی، داوود حسین‌پور مدیر حسابرسی و رامتین حامی‌فرد مدیر روابط عمومی برگزار شد.
بانک قرض‌ الحسنه رسالت با هدف حمایت از توسعه علم وفناوری با تمرکز بر جهان اسلام، به عنوان یکی از حامیان بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) حامی دومین دوره رقابت علمی کنز شد.
اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران امروز (شنبه، 24 اردیبهشت‌ماه)در دومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از غرفه بانک ملی ایران و همچنین دیگر شرکت های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مجموعه‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان بازدید کردند.