بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دکتر خورسندیان در تشریح آمار و ارقام ذکر شده عنوان داشت: برای تامین مالی 33 طرح ایجادی به بهره برداری رسیده از این 83 طرح، مبلغ 15 هزار و 450 میلیون ریال به صورت تسهیلات ریالی و 138 میلیون دلار تسهیلات ارزی پرداخت شده که برای 3321 نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته است.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر با اشاره به استقبال مشتریان این بانک از نسخه ارتقاء یافته "همراه‌شهر پلاس"، گفت: تعداد کاربران این نرم افزار کاربردی از یک میلیون و 500 هزار نفر گذشته است.
هرچند مسئولان بانک مرکزی ظاهرا خود را با تکلیف وام ازدواج موافق جلوه می‌دهند؛ اما با ارسال دستورالعمل‌های بازدارنده و متناقض به شعب بانکی، عملا اجرای این وعده دولت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.
با حضور رئیس‌کل بیمه مرکزی و همزمان با هجدهمین سالروز تأسیس بیمه نوین؛

رونمایی از محصول جدید بیمه نوین با عنوان «بمانی»

مراسم هجدهمین سالروز تأسیس بیمه نوین با حضور رئیس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونان ایشان، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین و هیأت همراه، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران بیمه نوین برگزا
عضو هیات عامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

ارتقا سلامت نظام بانکی در گرو بهداشت اعتباری است

عضو هیات عامل بانک توسعه صادرات ایران برخورداری از یک نظام بانکی سلامت را در گرو بهداشت اعتباری، تحت لوای مدیریت و شناسایی به موقع و پیشگیری از وقوع ریسک ها دانست و گفت: لازمه تامین منافع ذی نفعان درون و بیرون بانک، تحقق اهداف راهبردی، اساسنامه ای و بودجه ای بوده و تامین و دستیابی به اهداف بانک نیز در گرو مدیریت ریسک است.
در همایش بررسی عملکرد ۹ماهه سال ۱۴۰۲ مطرح شد:

مشتری مداری باید محور همه برنامه ها و محصولات بانک باشد

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در همایش«بررسی عملکرد ۹ ماهه سال 1402» بر گسترش سهم بازار بانک ملی ایران با استفاده از محصولات جذاب و مورد نیاز مشتریان و همچنین تقویت و گسترش بانکداری غیر حضوری تاکید کردند.
تکلیف و سهمیه امسال برای پرداخت وام ازدواج ۱۴۴ همت است که از ابتدای فروردین تاکنون بالغ بر ۱۳۴ همت از سهمیه توسط شبکه بانکی به ۶۵۸ هزار متقاضیان پرداخت شده است که حاکی از رشد ۲۸ درصدی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.
نظر کارشناسان اقتصادی درباره تأثیر بانک مرکزی بر معاملات شمش طلا در کشور متفاوت است. برخی از آنها معتقدند که بانک مرکزی می‌تواند با مداخله در بازار، معاملات طلا را ساماندهی کند و به ایجاد شفافیت و کاهش نوسانات در این بازار کمک کند. اما برخی دیگر این برنامه را ناموفق می‌دانند و از شفافیت آن مطمئن نیستند.
نشست تخصصی «تلکو بانک‌ها» با رویکرد خلق ارزش افزوده از دو صنعت مکمل امروز با حضور نمایندگانی از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت برگزار و مبحث تلکوبانکینگ به نقد گذاشته و حوزه‌های جدید پرداخت‌های اعتباری تشریح شد.
در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ شبکه بانکی در مجموع ۱۲۶ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان به ۶۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.