بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است، حدود ۸۵ درصد افزایش نقدینگی توسط بانکها در قالب پرداخت تسهیلات اتفاق میفتد بر این مبنا نقش بانکهای دولتی و خصوصی در افزایش پایه پولی جدی بوده است.
متقاضیانی که قصد دریافت وام ازدواج را دارند بعد از ثبت نام در سایت رسمی بانک مرکزی و معرفی از طرف این نهاد، از تسهیلات طرح «پیوند رفاه» بهره منده خواهند شد. وام 20 میلیون تومانی مذکور براساس قوانین بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

مدتی قبل قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:

کاهش رشد نقدینگی حاصل تلاش بانک مرکزی است

شقاقی، اقتصاددان گفت: اقدامی که در حال حاضر در وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی در دستور کار قرار دارد، خاموش کردن موتور رشد نقدینگی از کانال انضباط بخشی نظام بانکی است.

کارشناس حوزه پولی و بانکی مطرح کرد:

وضعیت شاخص‌های پولی امیدوارکننده است

کاووسی، کارشناس پولی و بانکی گفت: آمارهای جدید منتشر شده بانک مرکزی نشان از امیدواری نسبت به وضعیت شاخص‌های پولی دارد.

آیین معارفه عقیلی سرپرست جدید و تودیع طالعی مدیرکل سابق بیمه ایران استان یزد با حضور عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگی ها، جمشید جنگ آرا مدیر کل حراست، منصور امیری سرپرست اداره کل هماهنگی امور شعب و استانها، دهقانی رئیس کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به همراه معاونین، همکاران شعبه و نماینده، در ساختمان مرکزی بیمه ایران یزد برگزار شد.
در راستای اجرای سیاستهای شرکت سهامی بیمه ایران، برگزاری جلسات آموزشی متعدد، با حضور اعضای شورای نمایندگان و نمایندگان منتخب شعبه های استان تهران برای استفاده از" سامانه بیمه ایران من " آغاز گردید.
پیرو اطلاع‌رسانی پیامکی به تعداد محدودی از مشتریان در خصوص ابطال کارت‌بانکی ایشان به اطلاع می‌رساند این اقدام به دلیل استفاده از کارت مذکور در درگاه‌ها و پایانه‌های ناامن و احتمال سوءاستفاده از کارت مشتریان و به دستور فتا انجام شده است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه حاکمیت است که در ابعاد مختلف از شرکت های دانش بنیان تا رسیدن به نقطه صادرات محور حمایت کرده و لازم است ساختار بیمه ای کشور نیز به نفع شرکت های دانش بنیان و فعالان اقتصادی در این شرایط سخت تغییر کند.