بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در مواردی که در رسیدگی ادارات امور مالیاتی اسناد، مدارک و شواهد مثبته‌ای دال بر درآمدی بودن آن به دست نیاید، ادارات امور مالیاتی به صرف تراکنش بانکی مجاز به اعمال ضریب یا نسبت، سود فعالیت و مطالبه مالیات از این بابت نیستند.
معاونت مالی و سرمایه گذاری پست بانک ایران خبر داد؛

امکان استعلام مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی فراهم شد

معاونت مالی و سرمایه گذاری پست بانک ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به شعب بانک در سراسر کشور از امکان استعلام مبالغ مسدود شده حساب‌ها بابت چک برگشتی از سایت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
بانک ملی ایران با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه تعداد 15 هزار و 512 فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.
رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک در سال 1400 با پرداخت 36 هزار و 605 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، رشدی 107 درصدی را در این بخش نسبت به سال 1399 تجربه کرده است.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۴ ارز کاهش و ۲۰ ارز دیگر افزایش یافت و نرخ رسمی ۱۱ ارز هم ثابت ماند.
با توجه به تغییر ساعات کاری بانک‌ها و ادارات به‌منظور مصرف بهینه برق و بنا بر ابلاغیه جدید اداره معاملات ریالی بانک مرکزی ج.ا.ایران، ساعت کاری سامانه چکاوک بانک آینده تغییر کرد.
تعداد و مبلغ تراکنش های بانک ملی ایران از طریق دستگاه های کارتخوان و درگاه های اینترنتی در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیری همراه بوده است.
خبرها و شایعات در شبکه های اجتماعی از مسدود شدن حساب های بانکی و حساب کاربران در صرافی هایی حکایت دارند که در زمینه مبادلات رمزارز فعالیت می کنند.
رشد اقتصادی کشور (به قیمت های ثابت سال 1395) در سال 1400 به عدد 4.4 درصد رسید. تحقق رشد اقتصادی 4.4 درصدی در سال 1400 در امتداد رشد اقتصادی 4.1 درصدی سال‌1399، حکایت از روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.