بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، روند اعطای تسهیلات به هموطنان در همه بانک‌ها مطابق با ضوابط جریان دارد و توقف اعطای تسهیلات مذکور به بهانه اضافه برداشت، تخلف و مشمول رسیدگی بانک مرکزی است.
یک کارشناس بانکی: زمانی‌که می‌خواستند لایحه بانکداری اسلامی بدون ربا را در سال 62 بنویسند علمایی که ناظر بودند اصرار داشتند تمام معاملات بانک‌ها باید در چارچوب عقود اسلامی باشد، در صورتی‌که در نظام بانکی قابل اجرا نیست، لذا آنهایی‌که قانون را نوشتند تبصره‌هایی به‌کار بردند که امروزه نه برخی فقها آن را قبول دارند و نه بانکدارهای مدرن : ۲۷ اردیبهشت‌ماه بود که کلیات طرح اصلاح قانون بانک‌مرکزی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و تصویب این طرح در حالی بود که این طرح چه در مجلس و چه در دولت و برخی از نهادهای مالی مخالفانی داشت.
طبق مصوبه ای که از سوی بانک مرکزی ارائه شده است، افرادی که به مسافرت خارجی می‌روند، می‌توانند سالانه یکبار در صورتی که طبق قوانین مشمول دریافت ارز مسافرتی باشند، ارز را با قیمت مصوب بازار متشکل ارزی دریافت کنند.
نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی مرداد ماه سنت مردادی خود را شکسته و دوباره افزایشی شد. این شاخص که در هفته پیش از روند نزولی خود بازمانده و تقریبا سرعت افت آن گرفته شده بود در این هفته دوباره افزایشی شده است. اتفاقی که برخی تحلیل گران آن را ریشه در کاهش منابع در بازار بین بانکی می دانند.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: پرداخت وام ازدواج امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است. تا امروز تسهیلات ازدواج برای ۳۶۴ هزار و ۵۸۰ نفر به مبلغ ۵۰۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی در خصوص نحوه برخورد با مدیران ۹ بانک ضوابط کنترل مقداری ترازنامه را رعایت نکردند، گفت: طبق مقررات معرفی به هیات انتظامی در مقاطع سالیانه اتفاق می‌افتد و برای سه بانک این مقدمات فراهم شده است.
آنطور که برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور می‌گویند پس از ثبت نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی و معرفی آنها از سوی این وزارتخانه به سیستم بانکی، بانک‌ها به این بهانه که هیچ ابلاغیه و بخشنامه‌ای در این زمینه به آنها اعلام نشده از پرداخت وام اجاره خانه امتناع می‌کنند.
براساس اعلام بانک مرکزی؛

نرخ رسمی ارزهای مهم کاهش یافت

پس از شنیده شدن زمزمه‌های توافق در مذاکرات برجامی، نرخ رسمی ارزهای مهم در بازار کاهش یافت.
تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت امدادخودروایران و بانک آینده با هدف «ارایه تسهیلات اشتراک طلایی اعتباری به دارندگان کارت طلایی» و با محوریت همکاری مالی و خدمات خودرویی میان دو مجموعه فصل جدیدی در ارایه خدمات خودرویی و بانکی کشور محسوب می‌شود.
با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و در راستای توسعه فرهنگ بیمه و همچنین به مناسبت هفته دولت، صد درصد جرایم کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه از تاریخ ۲۹ مرداد تا پایان روز ۱۱ شهریور ماه سال جاری به مدت ۲ هفته بخشیده می‌شود.
جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان آذربایجان غربی با حضور سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره و سید حسین ابطحی رئیس اداره کل بانکداری خرد و امور باجه های پست بانک ایران و سعید ملازاده مدیر شعب و روسای ۱۵ گانه شعب و روسای دوایر و کارشناسان ستادی استان برگزار شد.
ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود. براین اساس طی چهار ماه نخست امسال بیش از 56 هزار جوان ایرانی، زندگی مشترک خود را با تسهیلات بانک ملی ایران آغاز کرده اند.
محسن احمدی رییس هیات مدیره و مدیر عامل هلدینگ سبا در دیدار با تورداقون صدیقف سفیر تام الاختیار قرقیزستان وکنسول و هیات همراه، اهمیت راه اندازی کریدور ریلی اوش-بندرعباس، برای تجارت شرق و غرب آسیا و راهکارهای توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری های مشترک در ایران و قرقیزستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.