بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی در آیین امضای تفاهنامه مشترک ۵ بانک عامل و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه اوراق گام گفت: حجم اوراق گام از ابتدای صدور این ابزار تا کنون به ۳۶.۳ هزار میلیارد تومان رسید و با توجه به غیرتورمی بودن این ابزار در حمایت از تولید، این مهم در دستور کار دولت قرار دارد.
نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک دی طی هفت ماه گذشته ، 50 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تأمین مالی قرض‌الحسنه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵۰ فقره وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و تا ۲ ماه آینده به ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان وام قرض‌الحسنه بدون معدل پرداخت خواهد شد.
امام جمعه همدان خواستار توجه جدی به مسائل شرعی در اقتصاد و مسائل بانکی شد و گفت: از موضوعاتی که در اسلام نسبت به آن تأکید بسیاری شده، قرض‌الحسنه است و باید در مسیر ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم و برکات بسیار آن را برای مردم و جامعه تبیین کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت آغاز هفته بسیج، ضمن گرامیداشت این هفته و ادای احترام به مقام شامخ شهدای بسیجی، بسیج را نیرویی پرصلابت در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از مرزهای میهن اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در ادامه آن خنثی‌سازی توطئه‌های مختلف دشمنان توصیف کرد.
برای احراز عنوان برترین بانک دولتی و دستگاه اجرایی برتر

تقدیر وزیر ارتباطات از مدیرعامل و کارکنان پست بانک ایران

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مدیرعامل و کارکنان پست بانک ایران برای احراز جایگاه برترین بانک دولتی و دستگاه اجرایی برتر ارزیابی عملکرد سال 1400 در هفدهمین جشنواره شهید رجایی وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیر کرد.
اولویت بانک صادرات ایران ارائه خدمات به مردم و تقویت بخش واقعی اقتصاد است و این هدف از طریق هدایت صحیح نقدینگی به سمت تولید، رعایت بهداشت اعتباری و بهره‌بردن از توانمندی‌های بانک دنبال می‌شود.