بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون فناوری اطلاعات بانک شهر از آغاز ارائه تسهیلات خرد به شهروندان بدون حضور در شعب این بانک خبر داد و گفت: ثبت درخواست تسهیلات اعطایی از طریق "همراه شهر پلاس" امکان پذیر است.
شرکت بیمه تعاون در گزارش فعالیت منتهی به آبان ماه سال جاری میزان درآمدی که از فروش حق بیمه به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود به ثبت رساند برابر با ۱۰۵ میلیارد تومان بود و همچنین "وتعاون" از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) تا پایان آبان ماه از فروش حق بیمه به درآمد تجمیعی ۸۳۰ میلیارد تومانی دست یافت.
اداره کل اعتبارات پست بانک ایران در تازه ترین آمار خود، از رشد 268 درصدی و 253 درصدی مبالغ گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانتنامه‌های صادره بانک تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
بانک تجارت در شش ماهه نخست سال جاری دو عنوان قابل توجه را در بین بزرگان صنعت بانکداری کشور به خود اختصاصی داد. این بانک با سهم ۴۵.۷ درصدی در تعهدات اعتبارات اسنادی داخلی و با سهم ۴۸ درصدی در صدور ضمانت نامه های ریالی جایگاه نخست خود را در بین پنج بانک بزرگ (تجارت، بانک تجارت در شش ماهه نخست سال جاری دو عنوان قابل توجه را در بین بزرگان صنعت بانکداری کشور به خود اختصاصی داد.
گزیده آمارهای اقتصادی شهریورماه نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰درصد کاهش یافته است.
شرکت‌های بیمه ازجمله شرکت‌هایی هستند که ریسک‌های دوطرفه دارند. یعنی هم محصولی که تولید می‌کنند و مشتریان آن‌ها می‌توانند با ریسک‌های خاصی همراه باشند و هم خود شرکت نیز می‌تواند دارای ریسک بالایی باشد. در صنعت بیمه ایران هستند شرکت‌هایی که خودشان تبدیل به ریسک شده‌اند و اگر کسی محصول آن‌ها را خریداری کند نمی‌تواند امیدوار باشد که در صورت بروز حادثه ، شرکت بیمه آن‌ها، خسارت را پرداخت کرده و جبران کند. بر همین اساس مردم همواره دنبال شرکتی می‌گردند که خود دارای مدیریت ریسک مناسبی باشد و البته دارای سخت‌گیری‌های غیرحرفه‌ای در پرداخت خسارت نباشد.
شعبه فلکه دوم نیروی هوایی بانک اقتصادنوین در تهران که پیش‌ازاین به‌منظور انجام عملیات بازسازی به محل موقت منتقل‌شده بود با اتمام عملیات بازسازی و تجهیز در محل قبلی آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان گرامی است.