بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که پرداخت تعداد مشخص شده تسهیلات را بر عهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح های ساختمانی سرعت بگیرد.
دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به غرب استان خراسان رضوی و بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی این سازمان در شهرستان‌های سبزوار، جغتای و جوین؛ توسعه مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف را مبتنی بر نظام سطح‌بندی خدمات و براساس راهبرد ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان با استفاده از ظرفیت‌های مراکز درمانی ملکی این سازمان و نیز مراکز درمانی طرف قرارداد اعلام و از آمادگی این سازمان برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآور با رعایت اصل حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و امانت بیمه‌شدگان و بازنشستگان نزد این سازمان خبر داد.
برنامه‌ها و اقدامات شرکت بیمه تعاون با هدف افزایش حق بیمه تولیدی به گونه‌ای است که بیمه‌شونده هم بتواند علیرغم اجباری بودن از امتیازات و نفع آن برخوردار شود. یکی از این طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای در این شرکت، بیمه شخص ثالث تعاون است که علیرغم اجباری بودن امتیازاتی را داراست که رضایت مشتریان را به دنبال دارد.
رئیس کل بانک مرکزی، علت افزایش نرخ دلار را در افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست و گفت: افزایش نرخ در بازار آزاد ارز واقعی نیست و حتما تعدیل خواهد شد و ما به عنوان بازارساز برای آن برنامه داریم.
سردار دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا و دبیر ستاد توسعه سواحل مکران در نشست ویژه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ سبا در منطقه آزاد چابهار و محدوده مرزی ریمدان که شامگاه سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی بیمه ایران برگزار شد با تاکید بر اهمیت نوگرایی، نواندیشی و نوآوری‌های فناورانه خواستار سرمایه گذاری  هلدینگ سبا در  منطقه چابهار و ریمدان شد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر اینکه تغییر در مدیریت ارزی بانک مرکزی با هدف مدیریت بازار ارز انجام شد، گفت: یک عامل بنیادی در التهاب برخی بازارها از جمله ارز در یکی دو ماه اخیر، اغتشاشات بود.
سیدضیاء ایمانی حمایت از کارآفرینی و تولید ایرانی را یکی از ماموریت‌های اصلی نظام بانکی برشمرد و استفاده از ابزارهای زنجیره تامین مالی در بانک صادرات ایران از جمله اوراق گام را راه مناسبی برای حمایت از تولید دانش‌بنیان و پشتیبانی از کسب و کار واحدهای اقتصادی عنوان کرد.