بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی شائبه مطرح شده در خصوص چاپ پول طی ماه‌های اخیر آن را نادرست و اشتباه دانست و اعلام کرد: خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی در مهرماه ۱۴۰۱ نسبت به شهریورماه سال جاری معادل ۱۹۶.۸ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
شیری با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 هزار حساب دهیاری‌ها در پست بانک ایران فعال است ادامه داد: با همکاری دو جانبه با دهیارهای‌ و رفع مشکلات مربوط اطلاعات حساب‌ها، توانسته‌ایم این حساب‌ها را در بانک حفظ کرده و به آنها خدمات ارائه دهیم و این حساب‌ها با تمهیدات خاص شناسنامه‌دار و استاندارد شده و فعال هستند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح دولت زمین را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خصوص پروانه ساخت نیز تنها عوارض دریافت می‌شود.
مدیرعامل بانک دی همدلی، پشتکار و پیگیری را رمز رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده دانست و گفت: بانک دی، با همدلی و تقویت همبستگی همه عوامل در حال پیشرفت است و آمار موجود از بهبود هر چه بیشتر شاخص‌های عملکردی بانک حکایت دارد.
به منظور افزایش امینت و حفظ حریم خصوصی و نیز تقویت زیرساخت های فنی و سیستمی جهت تبادل اطلاعات، ضمن راه اندازی بخش درخواست صدور دسته چک جهت صحت اعتبارسنجی و صلاحیت مشتری در سامانه داخلی بانک، صدور دسته چک نیز شخصی سازی شد.
کسب تراز مثبت ۴۳ درصدی و موفقیت در پرداخت خسارت به همراه افزایش درآمد، همگی ماحصل انجام فعالیت‌هایی در شرکت بیمه تعاون بود که در اثر برنامه‌های تبیینی مدیریتی و طرح‌های مبتنی بر فناوری انجام شده است. طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای شرکت بیمه تعاون چنان مورد توجه قرار گرفته که برای انتقال تجارب به دیگر شرکت‌های بیمه‌ای از طرف مسئولین امر برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.
محمد نجف زاده معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو بانک ملی ایران در سفر به استان گلستان ضمن بررسی عملکرد این اداره امور شعب با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر آیت اله ابراهیمی در جمع پژوهشگران و پیشنهاددهندگان برتر بانک سپه، بر لزوم چابک سازی و یادگیری سازمانی در راستای اقدام و عمل هوشمندانه، علمی و عاقلانه با اتکا بر تحقیقات و پژوهش کاربردی به‌منظور تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بانک دیجیتالی در افق 1404 تأکید کرد.
نایب رئیس هیات مدیره بانک تجارت:

دیجیتالی شدن بانک‌ها را به فین‌تک‌ها بسپارید

نایب رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت بر اهمیت توجه به ابعاد اثرگذاری بانکداری دیجیتال در صنعت بانکداری و اعتماد بانک‌ها به فین‌تک‌ها در این عرصه تاکید کرد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: معتقد به اصلاح نرخ سود بانکی هستیم اما این موضوع منوط به تصمیم گیری در شورای پول و اعتبار است که پیگیر آن هستیم.