بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه بخشنامه‌ بخشودگی صد در صدی جرایم دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌‎نامه شخص ثالث را از 15 بهمن تا 19 اسفند ماه ابلاغ کرد.
همزمان با آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از روز شنبه هفته جاری ششم اسفند ماه،بانک ملی ایران آمادگی دارد تا نسبت به انجام فرایند بانکی مربوطه برای افتتاح حساب وکالتی متقاضیان خرید خودرو،اقدام کند.
هفتم اسفندماه در تقویم مناسبتی کشور به نام «روز وکیل» نامگذاری شده است و هفته اول اسفندماه را هفته بزرگداشت وکیل مدافع می نامند. به همین مناسبت مراسم تجلیل از کارشناسان و همکاران حقوقی ستاد مرکزی و ادارات کل مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها با حضور عمران نعیمی، مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تأمین‌اجتماعی در محل ستاد مرکزی این سازمان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراکز استانی برگزار شد.
پس از فراهم نمودن امکان ثبت‌نام غیر حضوری در طرح‌های فروش محصولات سایپا و ایران خودرو با استفاده از حساب وکالتی بانک پارسیان، هم‌اکنون این بانک با فراهم نمودن امکان ثبت نام در طرح های پیش فروش خودروهای وارداتی با حساب وکالتی گام دیگری در راستای ارائه خدمات روزآمد بانکداری الکترونیک به مشتریان برداشته است.
یکشنبه، روزی عجیب در بازار آزاد ارز ایران بود. درحالی‌که ظهر دیروز قیمت هر دلار آمریکا در معاملات فردایی به بالای ۶۰هزار تومان رسیده بود، از ساعت ۱۵ با ورود صرافی‌ها به خرید و فروش با نرخ توافقی قیمت دلار مسیر بازگشت را تجربه کرد و هر دلار تا ۵۵ هزار تومان پایین آمد.
به مناسبت میلاد باسعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، مدیران ارشد بانک ملت با حضور در مرکز توانبخشی حضرت امام خمینی(ره) در شمال تهران، با جانبازان مستقر در این مجموعه، دیدار کردند.
مدیر تالار ارز خدماتیِ مرکز مبادله ارز و طلا با هشدار نسبت به ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار ارز گفت: اگر کسی در پی سرمایه گذاری است حتی سرمایه خُرد، بانک مرکزی از دو سه روز آینده ابزار‌ها و مواردی را برای سرمایه گذاری مردم عرضه خواهد کرد.
مطابق بررسی‌ها در بودجه سال آینده بانک های دولتی موظف شدند که نسبت به فروش اموال مازاد خود به تشخیص وزیر اقتصاد اقدام کنند. همچنین به بانک‌ها اجازه داده می‌شود که با تصویب هیات وزیران در طرح‌های مهم کشور سرمایه‌گذاری کنند.
آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم ۱۰ میلیون و ۱۲ هزار تومان است.
بیمه دانا پس از تسریع در روند رسیدگی به پرونده خسارت‌دیدگان زمین لرزه اخیر شهرستان خوی و روستاهای اطراف آن طی مراسمی، چک خسارت پرونده‌های رسیدگی‌شده‌ی بیمه‌گذاران آسیب‌دیده در این زلزله را به آنان تحویل داد.