بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

به مناسبت فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط‎‌عمومی، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور پیامی این روز را به همه فعالان حوزه رسانه تبریک گفت.
دومین و آخرین روز نخستین همایش سراسری فعالان حوزه بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان در محل ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد. دکتر خزعلی در این همایش با تأکید بر اینکه مسئله جمعیت از مسائل فوق‌اضطراری کشور است، گفت: در مسئله جمعیت به دنبال به افزایش توأمان در کیفیت و کمیت جمعیت هستیم. یکی از نکات مهم در کیفیت جمعیت این است که بانوان تحصیل‌کرده و فرهیخته ما هم فرزندآوری داشته باشند. باید تلاش کنیم کیفیت جمعیت را حفظ کنیم، اگر چه در حال حاضر کیفیت جمعیت کشور ما بالاتر از متوسط جهانی است. از نظر توسعه نیروی انسانی نیز وضعیت خوبی داریم اما کسی تضمین نکرده این گونه بماند و باید در این رابطه قوانین پیشگیرانه‌ای وضع شود.
روابط‌عمومی بانک پاسارگاد در بزرگترین اجلاس استراتژی‌های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت‌های ایران، جایزه ملی برترین و تأثیرگذارترین روابط‌عمومی در معرفی خدمات بانکی را کسب کرد.

بانک ملی ایران به عنوان حامی و بانک عامل با تجهیزات مدرن‌ و جدیدترین ابزارهای فناوری مالی در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حال ارائه خدمات مالی گسترده به موسسات فرهنگی، ناشران و همچنین به فعالان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

بانک ملی ایران به عنوان عامل و حامی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و به مناسبت گرامیداشت روز فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، بن‌های هیجان‌انگیز و رایگان خرید کتاب را از طریق اپلیکیشن «بله» به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی هدیه می دهد.
«عیسی امامی» گفت: هدف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تبدیل کارت بانک به کارت زندگی است؛ به‌طوری که مردم با داشتن یک حساب در این بانک و استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال آن بتوانند همه نیازهای خود را مرتفع کنند.
حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در جلسه یک شنبه های نوآورانه که با حضور سید محمد ناصر مبرقعی، سیدعلیرضا سادات میر، اسماعیل مهدوی نیا، علیرضا مقدسی اعضای هیات مدیره، جمعی از معاونین و مدیران در ساختمان مرکزی، ضمن بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه رفاهی کارکنان شرکت ، استفاده از فناوری‌های نوین، هوشمندسازی، توسعه خدمات غیرحضوری و توسعه ارتباطات و خدمات الکترونیک را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت دانست و از مجموعه مدیران و همچنین همکاران خود به پاس اقدامات انجام شده در این عرصه قدردانی کرد و بر لزوم اجرای هر چه سریع تر، مصوبات هیات مدیره، برای بهبود هرچه بیشتر شرایط معیشتی و عدالت محوری در حوزه رفاهی کارکنان  تاکید نمود.
حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید بازرسی و حسابرسی ، که در ساختمان مرکزی شرکت و با حضورعلی نظامی رئیس مرکز بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی  و هیات همراه ، اعضای هیات مدیره ، معاونین و مدیران بیمه ایران  برگزار شد ، با شاره به آمار عملکرد بیمه ایران در سال 1401 اظهار داشت : بیمه ایران در سال گذشته ، با فروش بیش از 47 هزار میلیارد تومان  در رشته های مختلف ، حق بیمه کسب کرده و  مبلغ 30 هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت نموده است .
در پی انتشار دستورالعمل اجرایی بانک مرکزی ج.ا.ایران در خصوص نحوه فروش ارز به‌صورت اسکناس در سرفصل تأمین نیازهای ضروری از سوی صرافی‌های مجاز، امکان افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون اخذ موجودی اولیه از سوی بانک آینده در سامانه جامع ارزی پویا فراهم شد.
مهدی فراهانی مدیر آینده‌پژوهی بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان با حمایت از تولید داخلی، مشـارکت و تأمین مالی طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و هدایت تسـهیلات به سـمت بخش حقیقی اقتصاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زعم خود سهم قابل‌توجهی در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور بر عهده داشته است.
همایش تبیین سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با حضور مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی از ستاد مرکزی، استان آذربایجان‌غربی و استان زنجان، مقامات بلندپایه استانی، اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی و همکاران تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، در تبریز برگزار شد.
دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در اولین همایش سراسری فعالان حوزه بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی که با عنوان بالندگی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت به مدت دو روز در تهران و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه و امام جمعه موقت تهران صبح امروز - یکشنبه 24 اردیبهشت - در محل ساختمان مرکزی این سازمان آغاز شد؛ با اشاره به اینکه به‌سبب حضور و فعالیت سی‌ویک هزار نفر از بانوان در سازمان تأمین‌اجتماعی، بخش اعظم دستاوردهای حکمرانی تأمین‌اجتماعی، محصول تلاش بانوان گرامی و ارجمند است، گفت: همه ما باید تلاش کنیم که الگوی مورد مطالبه رهبری در حوزه زنان محقق شود. نظام اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی قطعاً این تمدن و این الگو را بیش از پیش به رخ خواهد کشید و در مقابل تمدن‌های انحطاطی خواهد ایستاد.
بازدیدکنندگان، مدیران موسسات فرهنگی، ناشران و همچنین فعالان و اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از حمایت ها و تامین زیرساخت های فناوری مالی نمایشگاه با عاملیت بانک ملی ایران برای فروش و خرید کتاب رضایت کامل دارند.
بانک ملی ایران با مدرن‌ترین تجهیزات و به روزترین زیر ساخت های خدمات مالی دیجیتال در نظر گرفته شده در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران حضور یافت تا آمادگی خود را برای عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت همه جانبه و گسترده از فعالان و اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام نماید.